Starbucks otevírá první americkou pobočku pro neslyšící

30. 7. 2018 | Kristýna Vozková
Starbucks v rámci svých snah o podporu neslyšící komunity otevírá první americkou pobočku pro neslyšící, která poskytne pracovní příležitost až 25 lidem hovořícím znakovým jazykem.

Společnost Starbucks otevře v říjnu ve Washingtonu DC první pobočku, která poskytne pracovní příležitosti pro neslyšící. Všichni její zaměstnanci budou mluvit plynule americkým znakovým jazykem (ASL).

V roce 2015 byla společnost Starbucks zažalována svým bývalým neslyšícím zaměstnancem pro diskriminaci. Byť byla veškerá obvinění stažená, společnost se začala v problematice mnohem více angažovat.  V témže roce se na internetu objevilo video zaměstnankyně Starbucks, která se naučila znakovou řeč pro interakci se zákazníky. To se brzy stalo virálním. Už v roce 2016 Starbucks otevřel svou první pobočku pro neslyšící v Malajsii. Od té doby vytváří nové pracovní příležitosti pro neslyšící komunitu a snaží se tak o její aktivní zapojení do společnosti.

Jasným důkazem toho je také americká pobočka, která bude zaměstnávat 20 až 25 lidí a bude navržena tak, aby co nejvíce vyhovovala komunikaci v ASL. Bude disponovat otevřeným prostorem a ideálním osvětlením, které nebude zákazníky ani zaměstnance příliš oslňovat. Kávu si zde vychutnáte z hrnečků, které navrhl neslyšící umělec, a zaměstnanci budou mít speciální zástěry se znakovým logem a s odznáčky. Na své si přijdou i zákazníci, kteří znakový jazyk neovládají. Budou si moci objednat prostřednictvím speciálního terminálu.

Tento krok Starbucksu ocenila také Národní asociace pro neslyšící (The National Association of the Deaf). Její generální ředitel Howard A. Rosenblum uvedl: „Společnost zaujala velice  inovativní přístup, který zvýší nejen množství pracovních příležitostí, ale pomůže také se začleněním komunity a dodá společnosti osvětu.”

Starbucks není jedinou značkou, která myslí na neslyšící komunitu.  Amazon představil v dubnu tohoto roku  ASL verzi svého loga a také zpřístupnil Echo Show neslyšícím prostřednictvím funkce Tap to Alexa”.

Burger King vytvořil už  v roce 2016 kampaň „Whopper Sign” a při příležitosti mezinárodního ASL dne a požádal neslyšící o pomoc s výběrem znaku pro svůj nejznámější hamburger.

Starbucks doufá, že jeho iniciativa podpoří další společnosti v jejich snaze zapojit neslyšící do pracovního procesu. Národní asociace pro neslyšící pak předpokládá, že obdobné aktivity by mohly vést k celkovému rozšíření znakového jazyka a k jeho užívání lidmi bez podobného hendikepu.

Zdroje: brandchannel.com, bbc.com

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: