Studie BBC: Mobilní reklama vykazuje až čtyřikrát vyšší efektivitu než ta pro desktop

24. 2. 2014 | Irena Šovčíková
Využití mobilní reklamy u bohaté populace je čtyřikrát efektivnější než desktop reklama, ukazuje studie BBC.

Pokud dosud nevyužíváte mobilní reklamy, možná byste o nich měli začít uvažovat. Podle globální studie, kterou zajistila BBC, je reklama v mobilním zařízení o 50 % efektivnější než ta desktopová. V případě cílení na movitější uživatele byla efektivita až čtyřikrát vyšší! To ale není všechno. Výzkum se zaměřil i na samotné využívání mobilního obsahu zákazníky.

Studie BBC World News se zúčastnilo přes 6 tisíc majitelů chytrých telefonů ze všech koutů světa - Austrálie, Německa, Hong Kongu, USA a dalších. Kromě samotného zkoumání chování je zaměřená hlavně na srovnání návyků běžného obyvatelstva s 20 % populace s největším příjmem.

A jaké jsou tedy závěry? Využití mobilních zařízení je na vzestupu. Každý rok naroste o 15 % počet lidí, kteří preferují sledování obsahu na mobilu, oproti 17% poklesu těch, kteří volí raději počítač. 39 % movité části respondentů navíc uvedlo, že se na internet přes mobil připojí alespoň jednou za hodinu - to je o o 18 % více než u široké populace. Co se týče obsahu, běžní uživatelé nejčastěji používají své mobilní telefony pro přístup k sociálním sítím, zatímco ty movité zajímají spíš aktuální novinky - v případě novinek dokonce mobil preferují.

I jejich zapojení se začíná zlepšovat. Výsledky studie z roku 2012 ukazují, že lidé na mobilu čtou pouze titulky. To se ale i díky zlepšující se mobilní technologii postupně mění. 34 % majitelů novějších modelů uvedlo, že články na mobilních zařízeních čtou a někdy i otvírají další, podobné články.
Většina (51 %) z bohaté vrstvy populace využívá internet ve svém smartphonu primárně pro obchodní účely. To činí pouze 40 % z méně vydělávající skupiny.

A jak je to s reklamami?

Mobilní prostředí reklamám svědčí. Jak bylo zmíněno v úvodu článku, ve srovnání s klasickou desktopovou reklamou má ta mobilní výrazně větší efektivitu. V případě bohatých uživatelů je rozdíl mezi desktopem a mobilem (nebo tabletem) ještě výraznější - efektivita mobilních zařízení je tu čtyřikrát vyšší.

Mezi vrstvou populace s vyššími příjmy je pozitivní vnímání reklamy relativně vyrovnané - 19 % pro mobilní zařízení a 18 % pro desktop. 41 % movitých dokonce rádi vidí reklamy v rámci stránek, jejichž obsah je zdarma. Jsou také více otevření sdílení aktuální polohy - pokud přináší relevantnější reklamy - než obecná populace.

Přítomnost v mobilním světě je pro firmy rozhodně důležitá. 20 % respondentů z řad střední vrstvy a 35 % z té movité totiž míní, že značky, které chtějí být vnímány jako moderní a dynamické by mobilní prostředí rozhodně neměly zanedbávat. Nám se toto číslo ale pořád zdá jako trochu malé, nemyslíte?

Celou infografiku si můžete prohlédnout zde.

Zdroj: BBC, The Drum


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: