Toto jsou nejlepší časy pro publikaci na sociálních sítích v roce 2022

25. 4. 2022 | Barbora Vičarová
Kdy je nejideálnější den a čas pro zveřejnění příspěvků na Facebooku, Instagramu, LinkedIn nebo Twitteru? Analýza Sprout Social nabízí odpovědi na základě zkoumání více než 30 tisíc příspěvků.


Zdroj: Sprout Social

S pandemií koronaviru se změnily i mnohé návyky v konzumaci sociálních sítí, a proto přinášíme aktuální přehled toho, jak se proměnil ideální čas pro publikování  příspěvků na Facebook, Instagram, Twitter nebo LinkedIn. Report přinesla agentura Sprout Social a zpracovala ho v rámci svého data týmu na základě příspěvků jejich více než 30 tisíc klientů. Samozřejmě jde o agregovaná data, která netesají do kamene přesný čas zveřejnění příspěvků pro každou značku. Minimálně však nabízí přehled o tom, co funguje obecně. 

Pravděpodobně i díky omezení jiných aktivit a s nárůstem pobytu doma jsme si navykli na sítích trávit ještě více času než dříve a 71 % spotřebitelů používá v roce 2022 sociální sítě častěji, než tomu bylo v loňských letech. S nárůstem placených příspěvků na sítích je ale vhodné jít algoritmu naproti a nepodcenit nejen kvalitní obsah, ale také strategii jeho publikace, aby se dostal i organickou cestou k co nejširšímu publiku. Jak na to?

Prime time internetu

Každá sociální síť má svá specifika a podíváme se na ně podrobněji níže, nicméně ze všech dat se dá vypozorovat určitý trend, který platí obecně pro všechny sociální sítě. Ty nejlepší časy pro zapojení uživatelů byly v úterý, středu či čtvrtek a to kolem 9 až 10 hodiny dopoledne. Prostředek týdne, kdy se uživatelé připojují k internetu a začínají pracovat, je pravděpodobně právě tím časem, kdy projíždí své sociální sítě a často na příspěvky také reagují, lajkují je a nebo je sdílejí. 

Statisticky nejhorším dnem se naopak stala neděle, kdy pravděpodobně velká většina lidí volí oddych od sociálních sítí a věnuje se jiným aktivitám, které probíhají mimo online svět. Nyní se pojďme podívat, jaká jsou specifika u jednotlivých sociálních médií.

Nejlepší časy pro Facebook

Facebook je stále celosvětově nejpoužívanější platformou mezi marketéry, a tak není radno ho podcenit. Poměrně nečekaně se nejlepším časem stala 3 hodina ranní v průběhu celého pracovního týdne. Důvodem by mohlo být, že mnoho lidí projíždí Facebook ihned po vstávání a v brzkou ranní hodinu není nových příspěvků tolik, ukáže se jim pravděpodobně i ten váš, který bude vyhodnocen jako aktuální a může následně zazářit a sbírat dosah v průběhu celého dne. Dalším vhodným časem se ukázalo úterý dopoledne, mezi 10 až 12 hodinou. Ráno a dopoledne je tedy stále nejideálnějším časem, pokud na Facebooku chcete nabrat dosah i engagement. 

Platí zde i víkendová teorie o odpočinku od sociálních sítí, sobota a neděle jsou oproti pracovnímu víkendu velmi slabé, a není tak vhodné v tyto dny příspěvky publikovat. 

Nejlepší časy pro Instagram

Instagram je v posledních letech velmi výrazně rostoucí platformou a počátkem roku 2022 dosáhl celosvětově 2 miliardy uživatelů měsíčně. Ačkoliv momentálně svádí poměrně výrazný souboj s TikTokem a jejich obsahy se částečně kryjí, neustále vylepšuje a zavádí nové funkcionality a třeba formát instagramových Reels roste závratným tempem. 

Podobně jako na Facebooku zde platí, že nejvhodnějšími dny pro publikaci jsou ty v pracovním týdnu, Instagram však pravděpodobně projíždíme spíše později dopoledne a kolem oběda. Nejlepšími časy se jeví pondělí až pátek kolem 11 hodiny dopoledne až 13 hodiny po obědě. Nejvýraznější nárůsty pak generovaly příspěvky publikované uprostřed týdne, v úterý a ve středu. Report však neupřesňuje, zda toto doporučení platí pouze pro příspěvky ve Feedu nebo i pro Stories či Reels. 

I zde platí, že víkendové období je spíše slabé, poměrně dobrý výsledek zaznamenalo sobotní dopoledne, neděle je však úplně nejhorším dnem pro publikaci obsahu na Instagramu. 

Nejlepší časy pro Twitter

Twitter, jakožto velmi aktuální a často zpravodajská platforma, si opět vydobyl své místo na výsluní kvůli covidové situaci či kvůli aktuálnímu válečnému dění na Ukrajině. I zde aktuální zprávy konzumujeme ihned po ránu, a nejlepším časem publikace je tak pondělí až pátek kolem 9 hodiny ráno. Stejně jako na Instagramu jsou pak nejsilnějšími dny úterý a středa. 

Devátá hodina ranní je pak vhodná pro publikaci i v sobotu, zbytek víkendu je ale už nevhodný, nejhorším dnem pro nahrávání obsahu na Twitter je neděle, stejně jako u ostatních platforem. 

Nejlepší časy pro LinkedIn

Na profesní síti LinkedIn evidentně trávíme hodně času právě, když jsme v práci. Nejlepším dnem pro zveřejnění příspěvku je úterý od 10 hodiny dopoledne do oběda, vhodná je i středa či čtvrtek dopoledne. 

Nejhoršími dny je pak i zde sobota a neděle, kdy příspěvky nezískávají příliš dobrý dosah, pravděpodobně i proto, že se na LinkedInu o víkendu pohybuje mnohem méně uživatelů než v pracovním týdnu. 

Být na sítích vidět je sen každého, kdo zde tvoří nějaký obsah, a tato doporučení k tomu mohou dopomoci, není však vhodné se jich dogmaticky držet. Ideálním přístupem je vyzkoušet různé dny a časy publikace a nějakou chvíli si na svých profilech sami testovat, co vám funguje nejlépe a toho se následně ve vaší marketingové strategii i držet. 

Zdroj: Sprout Social

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: