Twitter chystá emoji Reakce namísto lajků

17. 6. 2021 | Petr Michl
Proč dávat jen lajkovací srdíčka, když můžete vyjádřit smutek, hurónsky se zasmát nebo se hluboce zamyslet. Zdá se, že se Twitter vydává cestou emoji Reakci, podobně jako Facebook nebo LinkedIn.

Tak už to na něj taky přišlo. Twitter chce poskytnout uživatelům namísto lajků možnost vyjádřit jednoduše širší paletu emocí, a cestou k tomu mají být emoji Reakce (Reactions).

Na test, který takovýto posun naznačuje upozornila známá spotterka Jane Manchun Wong. Jí odhalená ukázka je pravděpodobně ještě v hodně „pracovní verzi, protože se dá očekávat větší vizuální odlišení jednotlivých možností. 3 srdíčka s různým významem uživatele Twitteru snad nepotkají.

Jak můžete vidět na tomto novém příkladu, který zveřejnila mistryně reverzního inženýrství Jane Manchun Wong, Twitter v současné době pracuje na novém procesu výběru emoji reakce na tweet, přičemž celkový počet reakcí se bude zobrazovat na spodním řádku detailu tweetu. Slovní vyjádření reakcí v angličtině zní: „Likes”, „Cheer”, „Hmm”, „Sad” a „Haha”.

V březnu tohoto roku o podobném testu informoval i Techcrunch. Jeho sada emoji byla ovšem mnohem širší, protože šlo o průzkum toho, jaké emoji Reakce by uživatelé preferovali. Twitter se také ptal na to, jak by lidé reagovali na to, kdyby jim někdo dal „palec dolů" na jejich tweet. 



„Reakce na Reakce“ od mnoha uživatelů jsou zatím smíšené. Samozřejmě tu je i skupina lidí, která brečí nad tím, že se z Twitteru stává Facebook číslo dvě.

Tento proces ale rozhodně není ničím novým. Lidem s děravější pamětí připomínáme, že před 6 lety jste na Twitteru nedávali srdíčkové lajky, ale hvězdičkové „favorites“. Tweety měly také jen 160 znaků a integrace rich médií nebyla zdaleka tak pokročilá jako dnes.

I na LinkedIn si při zavádění Reakcí kdekdo stěžoval na „facebookizaci“, ale ve výsledku platí to, co u mnoha změn na sociálních sítích: zvyknete si a ještě si to budete chválit.

Zdroje: Jane Manchun WongTechcrunch

 

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: