Upřednostňuje EdgeRank na Facebooku textové příspěvky?

9. 11. 2012 | BD
I obyčejný textový příspěvek může vidět více lidí než obrázkový, musí být ale dobře napsaný a vydaný v pravý čas.

Je možné, že jsou příspěvky bez obrázků a odkazů úspěšnější než s nimi? I Facebook přece nabádá své uživatele, aby pro větší angažovanost fanoušků přidávali obrázky a videa. Někteří uživatelé ale pozorují u svých příspěvků i obrácený trend. Facebook totiž změnil EdgeRank, a to má vliv na viditelnost příspěvků. Obzvlášť těch čistě textových, které zřejmě zobrazuje Facebook fanouškům stránek častěji.

To, že čistě textové příspěvky mají lepší nebo alespoň srovnatelný dosah, ale také není jen tak samo o sobě. Musí se jednat o zajímavy text, který by měl obsahovat výzvu k akci a také se musí trefit načasováním. Kvalita a kreativita rozhoduje a na tom, jestli je u příspěvku i obrázek, až tak nezáleží.

Na příkladu hokejového týmu Fort Wayne Komets se můžeme podívat, jak vyrovnaný dokáže být organický dosah příspěvku odkazující k počtu lidí, kteří viděli příspěvek ve svém newsfeedu nebo přímo na stránce.

 

U textových příspěvků Fort Wayne Komets zaznamenali během října nárůst v organickém dosahu. A nebyli jediní, Chad Richrads z Firebelly zpozoroval nárůst dokonce o 132 % v dosahu u příspěvků bez odkazů, obrázků a videí.

Pokud jde obchodníkům o viditelnost příspěvku pro fanoušky, je pro ně organický dosah důležitý, ale virální dosah odkazující k zobrazení příspěvku přátelům fanoušků může nalákat nové fanoušky. Organický dosah je u popisovaných příspěvků sice srovnatelný, zapojení uživatelů a virální dosah je ale u příspěvku s obrázkem mnohonásobně vyšší.

Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook Twitter Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: