Virál: aerolinka z Mexika trolluje Američany s testy DNA. Ty dokazují, že mají také mexickou krev

21. 1. 2019 | Petr Michl
Mexická letecká společnost Aeroméxico se musí vyrovnávat s tím, že Američané nevidí Mexiko jako tak lákavou dovolenkovou destinací. Anti-mexickou náladu rozptýlila DNA testy dokazujícími, že i ten nejbělejší jižan z karavanu může mít v sobě trochu Mexika.



První destinací Mexika je Amerika, ale první destinací Ameriky není Mexiko. Vydali jsme se proto do typického amerického města, abychom se zeptali, proč (tam lidé) nepovažují Mexiko za jejich cestovní cíl," s tím začíná reklama letecké společnosti Aeroméxico, která se rozhodla rozbořit některé předsudky o Mexiku hraním na struny jiných předsudků o Američanech.

Pro svou reklamu totiž zajeli do texaského městečka Wharton s méně než 9 tisíci obyvatel. A z nich si vybrali ty, co vypadají přinejmenším vizuálně jako tzv. white trash: termín, kterým se označují bílí Američané bez vzdělání a s nižším socioekonomickým statusem, často ze všeho nejvíce hrdí právě na vlajku s hvězdami a pruhy a svou barvu kůže. Oslovení potvrdili předpoklad, že Mexiko není zrovna jejich vysněnou prázdninovou destinací. Mají sice rádi tacos, burrito nebo tequillu, ale osobní zkušenost s tím, jaké je to za jižní hranicí, udělat nechtějí. Mexiko prostě nemají rádi. A co kdyby dostali letenku se slevou po absolvování DNA testu? Na výsledek se raději podívejte sami.



Cílem DNA testu bylo zjistit, zdali v nich nekoluje mexická krev. To v Texasu rozhodně není nic neobvyklého a alespoň stopové množství bylo nalezeno i u toho nejbělejšího z účastníků postávajícího před svým karavanem. Procentuální vyjádření DNA spojené s Mexikem pak představovalo hodnotu slevy na letenku právě do této země. Je velkou otázkou, zdali sleva 6 % nebo 22 % dokáže pohnout s lidmi účinkujícími ve spotu.

Je ovšem jisté, že tento „sociální experiment" z dílny Ogilvy Mexico dokáže pobavit. Stal se virálním a zhlédnutí agregovaně na všech platformách se již počítají v milionech. Mnoho z diváků přitom jistě patří mezi ty, co nechtějí patřit do stejné škatulky jako hrdinové reklamy. Mexiko se najednou nezdá jako tak špatná destinace.

Zdroje: Business Insider, Texas Monthly, MSN


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: