Vláda přichází s Deštníkem proti drahotě. Informační kampaň má přiblížit hlavní formy pomoci státu občanům

12. 9. 2022 | Petr Michl
V pondělí 12. září startuje mediální kampaň, která má občanům představit základní formy vládní pomoci a zjednodušit cestu k jejich aktivnímu využívání. Kampaň připravená Oddělením strategické komunikace Úřadu vlády bude zahrnovat TV i rádiové spoty, reklamu v tisku, v online médiích a OOH formátech.

 

Na konci srpna dokončila vláda systém cílených opatření pomoci občanům, souhrnně nazývaných Deštník proti drahotě. Vláda na tuto pomoc vyčlenila celkově 177 miliard korun. Podle statistik Evropské komise je tak Česká republika v míře přímé pomoci občanům k HDP na 4. místě v rámci celé EU.

Občané často bohužel nečerpají pomoc, kterou jim stát nabízí. Důvodů je hned několik. Nevědí, na jakou pomoc mají nárok, netuší, že pomoc existuje, stydí se za to, že by pomoc měli využít nebo se obávají administrativní náročnosti. V tom všem by jim měla informační kampaň a nový web Deštník proti drahotě pomoci.


Ukázka homepage webu destnikprotidrahote.cz

Tento přístup vynucený narušeným sociálním smírem v důsledku energetické krize je nejen pro tuto vládu něco nového. Například příspěvek na bydlení je z hlediska svého objemu významnou dávkou, která ale byla lidmi opomíjena, mimochodem pro nutnost poměrně složitých kvartálních žádostí„Příspěvek na bydlení by mohlo podle výzkumu pobírat patnáct, dvacet procent domácností a využívá ho asi čtyři, pět procent. Důchodci o tom často ani neví, pro rodiny s dětmi je velmi těžké o to požádat,“ uvedl pro Českou televizi v červenci sociolog Dan Prokop s tím, že zlepšení situaci by mohlo znamenat nedávné zjednodušení žádosti. To nastalo už před dvěma měsíci a Ministerstvo práce a sociálních věcí k němu v rámci své komunikace v tu dobu vydalo následující informativní video. 

Právě příspěvěk na bydlení byl pro svou obtížnější formu žádosti a neinformovanost vyplácen v menší míře a dosavadním vládám to pravděpodobně částečně vyhovovalo, protože stát jednoduše vydal na sociální pomoc méně peněz.

Druhý pohled na věc ovšem je, že nevyužívaná pomoc lidem, kteří pro její čerpání splňují podmínky, je neefektivní. Ten nyní převážil a vláda bude kampaní de facto vydávat peníze, aby mohla vydat více peněz. 

Kampaň se primárně zaměřuje na překonání ostychu z čerpání pomoci a představuje tři hlavní pilíře vládního programu: Příspěvek 5 000 Kč na dítě, příspěvek na bydlení a základní pomoc se snížením cen energií. Dalšími atributy jsou zjednodušení cesty k využití pomoci, podpora online komunikace mezi občanem a státem a v neposlední řadě aktivizace společnosti a posílení důvěry v instituce.

Klíčovou součástí všech komunikačních sdělení je představení a podpora nové verze webových stránek www.destnikprotidrahote.cz/, jež jsou hlavním rozcestníkem státní pomoci. Občané zde mají zároveň možnost přímo o pomoc požádat prostřednictvím online formulářů. Na této webové adrese se dozví také další informace o všech aktuálních formách státní pomoci, kterých je více než 20. Web bude pravidelně aktualizován a doplňován s cílem co nejvíce zjednodušit komunikaci v oblasti sociálních, ekologických a rozvojových programů.

Kampaň bude probíhat od 12. září do 31. října 2022. Bude zahrnovat TV i rádiové spoty, OOH formáty (bigboardy, citylighty, rámečky v MHD, variopostery, bus polepy), reklamu v tisku a v online médiích (brandingy a bannery na zpravodajských portálech a videa na YouTube). Rozpočet kampaně byl 30 milionů korun, avšak finálně vysoutěžená cena, včetně kompletní produkce a mediálního rozpočtu, činí 24,5 milionů korun. Na skutečně plošnou mediální kampaň není tato částka nijak ohromující, a to samé platí i pro zvolenou kreativu. Uvidíme tak, jak bude tako iniciativa účinná.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: