Výzkum LinkedIn: Které zaměstnání svým rodičům nevysvětlíte

17. 9. 2013 | Petr Michl
Dokážete vaší mámě vysvětlit, co máte za práci? Dle LinkedIn s tím mají třetí největší potíže social media manažeři. Lidé z PR jsou na sedmém místě.

Dokážete vašim rodičům vysvětlit, čím se živíte? LinkedIn provedl výzkum, jenž se snažil odhalit zaměstnání, která jsou pro rodiče dětí nejméně pochopitelná. Přitom zjistil, že téměř polovina rodičů (46 %) nerozumí plně obsahu práce jejich dětí. Z nich pak 1 z 10 ví jen název oborů, v nichž si jejich potomci budují kariéru. 35 % rodičů by přitom rádo o práci jejich dětí vědělo více.


I takto může vypadat výraz některých rodičů, když jim vysvětlujete, co vlastně děláte. Zdroj: i345.photobucket.com

A jaká jsou ta nejméně srozumitelná zaměstnání? Níže naleznete žebříček „top 10". Číselná hodnota v závorce udává procentní podíl rodičů, kterým přijdou dané pozice jejich dětí nesrozumitelné:

    1. User Interface Designer (82 %)

    2. Data Scientist (63 %)

    3. Social Media manažer (59 %)

    4. Pojistný matematik (59 %)

    5. Sociolog (53 %)

    6. Editor (51 %)

    7. PR manažer (42 %)

    8. Investiční bankéř (41 %)

    9. Producent v radiové stanici (39 %)

    10. Vývojář softwaru (34 %)

Některé výsledky jsou poměrně překvapivé. Těžko říci, proč vývojáři softwaru vysvětlují svým rodičům úskalí své profese snadněji než editoři, kteří upravují v médiích texty článků do formy vhodné pro publikaci. Naopak to, že se social media manažerům mnohdy nedaří před rodiči obhájit, že se „jen neflákají na Facebooku", lze těžko označit za neočekávané. I přítomnost PR manažerů v „první desítce" je poměrně pochopitelná. Na druhou stranu se obě naposledy zmíněné profese věnují komunikaci. Nejedná se tak částečně o profesní selhání? Nebo rodiče prostě jen nejsou cílová skupina?

LinkedIn se při výzkumu dotazoval celkově více než 16 tisíc dospělých v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Hong Kongu, Indii, Itálii, Nizozemí, Singapuru, Španělsku, Švédsku a USA. Nejméně informovaní rodiče o povaze zaměstnání svých dětí pocházeli z těchto států:

    1. Francie (71 %)

    2. Velká Británie (46 %)

    3. Švédsko (45 %)

    4. Itálie (43 %)

    5. Německo (41 %)

Profesionální sociální síť výzkum provedla v souvislosti s iniciativou LinkedIn Bring In Your Parents Day, která se bude oficiálně pořádat ve 14 zemích a zapojí se do ní například velké mezinárodní korporace jako Deutsche Bank nebo Starcom MediaVest Group. Myšlenka vychází z toho, že rodiče mohou dát dětem i v pracovní oblasti cenné rady. Těžko tak ale mohou učinit, když neví podrobněji, co jejich potomci dělají.

Dobrá zpráva na závěr: „Nevědomost nevylučuje hrdost." Téměř 97 % rodičů je hrdých na pracovní úspěchy svých dětí, ač třeba plně nerozumí tomu, co dělají. I tak může být tento článek podnětem k tomu, abyste se případně své povolání snažili vašim rodičům více objasnit.

Zdroj: LinkedIn.com, linkedinbringinyourparents.com

 

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: