WebTop100 podcast: s Karlem Dytrychem z Freela, čerstvou Osobností českého digitálu

21. 11. 2022 | Michal Mládek

Karel Dytrych má v digitální bublině léta budované silné jméno. Stojí za jedním z nejpopulárnějších nástrojů na projektové řízení, Freelo, ale zároveň je hlasem podcastu Z podpalubí a stojí i za společností Váš Hosting nebo komunitou SaasSkaři. Náš rozhovor jsme nicméně zasvětili právě historii a budoucnosti Freela.

Před sedmi lety, v době položení základů Freela, už na trhu pár nástrojů pro projektové řízení podobného ražení existovalo. Původní idea podepřená výzkumem tak byla o vytvoření aplikace, která se bude specializovat na freelancery. „Na začátku jsme vůbec netrefovali cílovku,” říká k rozjezdům Freela jeho spoluzakladatel a CEO, Karel Dytrych. Přestože z výzkumů poměrně jednoznačně vycházelo, že komunita freelancerů má o službu, kterou Freelo představilo, zájem, realita byla jiná.

Prvotní myšlenka byla tedy záhy přeformulována a tým kolem Karla Dytrycha začal Freelo formovat do podoby nástroje pro týmovou spolupráci, jak ho známe nyní. Pomáhá jim v tom mimo jiné kopec zpětné vazby, kterou dostávají od uživatelů. „Musíme v tom umět samozřejmě plavat a validovat si to proti potřebě většiny, nicméně podklady pro rozvoj aplikace a jejích funkcí máme silné,” říká v rozhovoru Karel.

Poměrně brzy přišla řeč i na specifický komunikační koncept Freela vycházející z pirátských reálií. K tomu kapitán Freela říká:

 „Na začátku jsme věděli, co chceme dělat a byli jsme si jisti, že jestliže to budeme dělat dostatečně dlouho a dobře, bude to fungovat. Nebyli jsme tlačeni časem, nepotřebovali jsme rychle vydělat kupy peněz a dalo nám to docela komfort při počátečním rozvoji.

Měli jsme tedy prostor pohrát si i s naší komunikační linkou (piráti / kapitáni atd.), třeba se to někomu nemusí líbit, ale když na konferenci zaklepe na rameny někdo s hákem na ruce, abyste si s ním dali rum, určitě si to zapamatujete. Nebyli bychom tam, kde jsme, kdybychom se tolik neodlišili v tom, jak komunikujeme.”

 

Karel Dytrych v rozhovoru odkryl spoustu zajímavých informací o přístupu, se kterým budují úspěšnou společnost a komunitu kolem ní. Vy se tak mimo jiné dozvíte: 

    • Jak krystalizovala cílová skupina Freela
    • Jak důležitá je zpětná vazba a kde ji získávat
    • Důležitosti důvěry ve vlastní produkt
    • Že úspěch Freela rozhodně není jen o produktu jako takovém
    • Jak se buduje udržitelný byznys a tým

 

Přejeme příjemný poslech.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Tip redakce

Technologická společnost Liftago není zdaleka jen o platformě pro střetávání poptávky a nabídky po taxi službě. Ostatně tento týden byla představena infrastruktura Liftago.network, která chce využít volné kapacity nečinných přepravních prostředků v ulicích měst k přepravě online objednávek zboží k zákazníkům. O tom, co vše Liftago dělá, mluvil nedávno s jeho CEO Ondřejem Krátkým, také Michal Mládek ve WebTop100 podcastu. 

V rozhovoru se mimo jiné dozvíte:

  • principy aukčního systému Liftaga

  • hlavní přidané hodnoty vůči silné konkurenci

  • jednotlivé služby a jejich důležitost pro výkon společnosti

  • komunikace s řidiči a jejich adaptace technologickým a produktovým novinkám

  • přístup k rozvoji aplikace pro segmenty B2C vs. B2B

  • zajímavosti z reálného provozu

… a spoustu dalšího.

 

Přejeme vám příjemný poslech.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify. Stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Apple Podcasts nebo Google Podcasts.

 

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: