YouTube přestává děti zajímat. Nahrazuje ho TikTok

16. 12. 2020 | Milada Zemanová
Za poslední rok se u dětí navýšilo využívání TikToku o 200 %. YouTube Kids děti téměř nezajímá a nejpopulárnější mobilní hry jsou od Roblox. Tyto a další zajímavé údaje vyplynuly z mezinárodní studie zaměřené na online video, sociální média, videohry a vzdělávání.

Že se uživatelské návyky a oblíbenost aplikací mění napříč generacemi, to víme. Co ale mnozí tuší, nyní potvrdila studie zaměřená na způsoby, jakými využívají aplikace děti. Z ní mimo jiné vyplynulo, že YouTube již není jednoznačně dominantním v oblasti sledování videí, ale dýchá mu za krk TikTok.

Průzkumu výrobce bezpečnostních digitálních aplikací Qustodio se zúčastnilo 60 000 rodin s dětmi ve věku od 4 do 14 let z USA, Velké Británie a Španělska. Jednotlivé výsledky tedy nelze považovat za globálně platné, přesto přináší zajímavý vhled do života nejmladší generace.

Výzkum zahrnuje online návyky dětí od února 2019 do dubna 2020. Bere v úvahu koronavirovou krizi a zaměřil se na čtyři hlavní kategorie mobilních aplikací: online video, sociální média, videohry a vzdělávání.

Popularita videí roste

Děti v uvedeném období denně sledovaly dvakrát tolik videí, než tomu bylo před čtyřmi lety. A to navzdory skutečnosti, že aplikace YouTube je určena pro věkové skupiny 13 a výše.

Právě YouTube zůstává stále jednou z nejpoužívanějších aplikací mezi dětmi, v USA jej používá 69 % dětí, 74 % ve Velké Británii a 88 % ve Španělsku. Zajímavé je, že pro mladší děti je určena odnož YouTube Kids, nicméně tu používá pouze 7 % dětí v USA, 10 % dětí ve Velké Británii a ve Španělsku o ní není téměř povědomí.

Jako další oblíbená aplikace pro sledování online videa se ukázal Netflix, který sleduje 33 % dětí z USA, 29 % dětí ve Velké Británii a 28 % dětí ve Španělsku.

Začátkem roku 2020 trávily děti v USA 86 minut na YouTube denně, oproti 88 minutám v roce 2019. Ve Velké Británii sledují děti Netflix 75 minut denně, proti 77 minutám v roce 2019. A ve Španělsku sledují děti 63 minut denně, což je také pokles z 66 minut v roce 2019.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: