Ženský fotbal má novou vizuální identitu. Koncept #holkytaky fandí minimalismu

19. 8. 2019 | redakce
Nový koncept měl opustit zaměnitelné logo postavy s míčem. Nahrazuje ho dvěma horizontálními tahy připomínajícími rovnítko, odkazuje na malování tváří bojovnic i na rovnost žen a mužů.

Fotbalová asociace České republiky představila nový brand pro ženský fotbal. Vizuál se vydal cestou aktuálního trendu zjednodušení a vytvořil logo připomínající rovnítko, které odkazuje na rovnost mužů a žen. Díky svému minimalismu je snadno adaptabilní na různá média.

Rebranding přinesl kreativní koncept #holkytaky, který představuje fotbalistky jako hrdinky dnešní doby. Ženy dlouhodobě usilují o stejné společenské postavení, jako mají muži, mužský fotbal má ale nad tím ženským stále výraznou převahu. Ženský fotbal přitom zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Dva rovnoběžné tahy štětcem symbolizují rovnítko, které naznačuje, že by si zasloužil i stejnou pozornost jako fotbal mužský, připomíná ale také válečnické malování tváře.

Rebrandingu předcházel rozsáhlý výzkum mezi 1500 respondenty zaměřený na znalost a vnímání ženského fotbalu, který nám poskytl několik zajímavých insightů, například že nejpozitivněji vnímá ženský fotbal nejmladší skupina respondentů mezi 12 a 17 lety věku. Jako hlavní asociace respondenti uváděli bojovnost a emoce. Na tom nový brand staví, je silný a reflektuje reálné hodnoty ženského fotbalu. Věřím, že klientovi tímto pomůžeme jak k růstu členské základny, tak i ke zvýšení atraktivity tohoto stále populárnějšího sportu v Česku,“ uvádí Vladimír Šmíro, projektový manažer rebrandingu z agentury intoit, která za novým konceptem stojí.

Doposud pracovala značka se stylizovanou ženskou postavou s míčem, velice podobná loga vídáme i v zahraničí a mnohdy bývá těžké je od sebe odlišit. Cílem zpracovatelské agentury tedy bylo úplně se vymanit z prvoplánových klišé a přijít s unikátním nápadem. Art director Jeremy J. Jonson dodává:

„Nové logo je minimalistické, základní barvy černá a bílá jsou dobře viditelné, díky své jednoduchosti je snadno zapamatovatelné a využitelné v digitálu. Jedná se o propracovaný systém, kdy se stejný symbol využívá v mutacích pro první ligu, druhou ligu a pohár.”

Intoit navazuje na svou práci v loňském roce, kdy vytvořila kompletního rebrandingu české fotbalové ligy mužů na FORTUNA:LIGU.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: