Známky s prezidentem Petrem Pavlem využívají 'spodně kvašené' nebo 'českomotorkové' barevné pozadí

3. 5. 2023 | Petr Michl
„Květolipová, „spodně kvašená“, „babičkově malinovková“, „vontsky špendlíková“, „cibuláková“, ale i hymnické „poskalinová“ a „šumněborová“. To jsou kreativní názvy barev v pozadí dnes představených známek Petra Pavla. Která varianta se vám líbí nejvíce?

 

Prezident Petr Pavel představil na tiskové konferenci svůj portrét a zároveň sadu známek se svou podobiznou. Známky s prezidentským portrétem jsou silně tradiční formát, u kterého nechcete tolik vybočovat. Prezidentské kanceláři se to podařilo alespoň známkami s barevným pozadím a kreativním pojmenováním těchto barev.

Za Pavlovým portrétem můžete spatřit třeba „květolipovou, „spodně kvašenou“, „babičkově malinovkovou“, „vontsky špendlíkovou“, „cibulákovou“, ale i hymnické „poskalinovou“ a „šumněborovou“.



Prezident Pavel byl přitom zprvu proti čemukoliv, co by napomáhalo budování kultu osobnosti. Dříve byl proti jeho portrétům vystaveným ve třídách základních a středních škol i proti známkám. Na svém účtu na Instagramu ovšem nyní uvedl:

„Měl jsem vizi, že se v úřadu obejdu bez prezidentského portrétu. Vystavovat vlastní fotky není způsob prezentace, který by mi byl vlastní.

Když jsem ale viděl zájem veřejnosti, dal jsem týmu zelenou, aby přišli s trochu jiným pojetím. Věřím, že všem, kteří na portrét nebo známku čekali, to udělá radost.“

 

Obsáhlejší popis jednotlivých barev najdete i v jeho příspěvku (posunujte mezi snímky šipkami).

 

 

Za snímky prezidenta stojí Janou Jabůrková a Jiří Turek ze studia J3T. Za známkami pak kreativní tým prezidenta.

 

Známky dá Česká pošta do prodeje 7. června, cena za známku bude 23 Kč. Arch s deseti variantami barevných pozadí pak vyjde na 230 Kč. V první emisi bude vytisknuto milion známek, takže rozhodně nelze hovořit o nějaké raritě pro filatelisty. Je ale pravděpodobné, že nejen oni si pořídí na památku arch s celou barevnou škálou.

Právě barvy a jejich pojmenování dokázaly jinak celkem předpokládanou podobu známek povýšit. Dobrým znamením jsou pak i vznikající parodie, například pop-artová verze od satirického pořadu Šťastné pondělí, alternativní Prasmana Dunky nebo verze pro Miloše Zemana od TMBK. 

Zdroj vizuálů: Kancelář prezidenta republiky


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: