Způsob sledování videí na YouTube se mění a reklamy s ním. I proto přichází ad pods

27. 11. 2018 | Kristýna Vozková
YouTube se snaží držet krok s trendy ve sledování videí. Testuje tak ad pods – dvě po sobě jdoucí pre-roll reklamy, které má divák možnost přeskočit.
41% firem v ČR plánuje zvýšit investice do videoobsahu. 1
  • Jak nejlépe prezentovat vaší značku?
  • Jaký typ videa vytvořit?
  • Jak získat konverzi z videoobsahu?
  • Jaké platformy využít k prezentaci?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Způsob, jakým uživatelé sledují videa na YouTube se v průběhu let neustále mění a platforma se snaží o to, aby inzerenti drželi krok s trendy a uživatelé měli stále co nejlepší zkušenost ze sledování. Před více než dvěma lety tak vznikly 6 vteřinové bumper reklamy jako reakce na přechod uživatelů na mobilní zařízení. Nyní společnost Google na svém blogu informovala o nejnovějších trendech ve sledování a o tom, jak se promítají do podoby reklam v rámci platformy. 

Více času stráveného sledováním videí

Podle aktuálního průzkumu společnosti Google jsou diváci kromě délky reklam velice citliví také na jejich četnost, a to především, pokud na platformě tráví delší dobu. Čím méně je uživatel během sledování videí přerušován, tím menší má tendenci platformu opouštět a dokonce si častěji zobrazí reklamní videa. YouTube tak začal testovat tzv. ad pods – dvě po sobě jdoucí pre-roll reklamy, které má divák možnost přeskočit, pokud mu nepřijdou tématicky zajímavé. Zhlédnutí dvou reklam po sobě snižuje pravděpodobnost dalšího vyrušení během sledování videa. Výsledky testů ukazují také 8-11% nárůst jedinečného dosahu a 5-10% zvýšení frekvence zobrazení reklam bez vlivu na Brand Lift metriky. Nový formát reklamy by se měl během letošního roku objevit na desktopech a následně na mobilních i televizních zařízeních. 

Sledování videí na domovské stránce

Podle Googlu se mění také způsob, jakým uživatelé vyhledávají videa ke sledování. Během posledních let diváci stále častěji míří automaticky na přednastavené domovské stránky nebo do trendů a vyhledávají specifický obsah. Od roku 2015 se čas strávený sledováním obsahu, který uživatel našel na domovské stránce, zdesetinásobil. YouTube na to zareagoval zavedením reklamy TrueView video discovery, nativním formátem videoreklamy Masthead a také aplikací univerzálně propagující kampaně.

Sledování na televizních obrazovkách

Uživatelé sledují stále časteji YouTube na chytrých televizích. V průměru je na nich zhlédnuto zhruba 180 milionů hodin denně. Platforma proto minulý měsíc představila nový typ zařízení Televizní obrazovky, který se ve službách Google Ads (dříve AdWords) a Display & Video 360 (dříve DBM) staví po bok počítačům, mobilním telefonům a tabletům. Marketéři tak mají možnost své kampaně uzpůsobit velkým televizím s internetovým připojením a zobrazovat si pro ně přehledy.

Zdroj: blog.google.com

Štítky dokumentu: Reklama online YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: