„Jak můžeš být John Malkovich?” Slavná americká hvězda pomohla společnosti Squarespace získat Emmy

14. 9. 2017 | Kristýna Vozková
Pořiďte si rychle vlastní doménu, ať nedopadnete jako John Malkovich! Tahle reklama ze Super Bowlu vám vykouzlí úsměv na rtech a ihned pochopíte, proč vyhrála letošní Emmy za nejlepší reklamu.

Jak můžeš být John Malkovich?” ptá se skutečný John Malkovich a zoufale kliká na stránku rybářského blogu svého jmenovce, který mu vyfoukl doménu JohnMalkovich.com.  Že jste ještě reklamu pro Super Bowl 2017 neviděli? Tak to musíte rychle napravit. Určitě vám vykouzlí úsměv na tváři a ihned pochopíte, proč vyhrála letošní Emmy v kategorii Outstanding Commercials.

Společnost Squarespace měla sice v plánu vytvořit zcela jiný spot, ale rozhodla se trochu zariskovat. A vyplatilo se jí to! „Měli jsme na stole scénář, který se všem líbil, ale byl odlišný od původně zamýšlené reklamy. Bylo to ale něco natolik jednoduchého a zároveň vtipného, že jsme se stejně rozhodli do toho jít,” uvedl šéf kreativního oddělení značky, David Lee.

A tak vznikl ve spolupráci s kreativní agenturou JohnXHannes reklamní spot s názvem „Calling JohnMalkovich.com“, který v sobě geniálně propojuje důraz na samotný produkt s talentem věhlasného amerického herce. „John si vzal do ruky náčrt scénáře a vytvořil z toho něco geniálního,” dodal Lee.

Koncept reklamy je až neuvěřitelně prostý. Divák po celou dobu sleduje telefonický rozhovor skutečného Johna Malkoviche (sedícího v křesle) s jeho jmenovcem, který okupuje doménu s názvem JohnMalkovich.com. „Když lidé hledají Johna Malkoviche, myslíš si, že hledají tebe? Nebo možná, možná... HLEDAJÍ MĚ!” Druhý John se ale lehce nevzdává a celý rozhovor končí rozhořčeným zvoláním: „VYPADNI Z MÉHO JMÉNA!” Squarespace tak převálcovala další nominované reklamou o jednom záběru, která vsadila všechno na jednoduchý scénář a na herecký talent.  

Nejedná se o první spolupráci Johna Malkoviche s touto společností. Již dříve si zahrál v jejich reklamě, byť měla o něco vážnější charakter. A to není všechno. Pro ty z vás, kteří si doménu ještě nevygooglili, skutečně patří našemu Johnovi a jeho kolekci pánské módy. A hádejte, kdo je tvůrcem jeho webových stránek! Ano, uhodli jste správně - Squarespace.

A kdo že jen ten druhý John? O něm se dozvíte něco více ve videu, které předchází samotné reklamě pro Super Bowl 2017 a není o nic méně zábavné. John v něm píše svému jmenovci rozhořčený, ale zároveň velmi vtipný email a naráží také na film V kůži Johna Malkoviche, ve kterém se hlavní aktéři dostanou do hlavy a do těla známého herce.

 

V rámci kategorie byly nominovány další čtyři reklamy. Ty na rozdíl od té vítězné nepropagují komerční službu, ale spíše poselství o vlasti, patriotismu, lásce a o lidských právech. Kampaně společností Google a Squarespace sklidily velký úspěch minulý měsíc v rámci Cannes Lions, kde získaly dva stříbrné a jednoho bronzového lva.

Velice zdařilá je rovněž kampaň „We Are America”, která vznikla před loňskými prezidentskými volbami. V ní americký wrestler, rapper a herec John Cena během 4 minut chůze plné energie a testosteronu vysvětluje divákovi, že skutečný patriot se nesnaží chránit starý svět bílého muže, ale uznává a oslavuje jinakost, která je dnes tím, co dělá Ameriku Amerikou. „Je to dokonce i v názvu naší země - Spojené státy. Pamatujte si, že milovat Ameriku znamená milovat všechny Američany,” připomíná Cena v řeči hodné skutečného prezidenta.

 

Podívejte se na nominované projekty níže.

 

Ad Council: Love has no Labels, „Love Cam”

Agentura: R/GA

Produkční společnost: Tool of North America 

 

Ad Council: Love has no Labels, „We Are America”

Agentura: R/GA

Produkční společnost: MJZ

 

Women March in Washington, „Why I March”

Agentura: mcgarrybowen

Produkční společnost: Hungry Man Productions 

 

Google, „Year in Search 2016”

Agentura: 72andSunny

Produkční společnost: Hecho en 72 

Zdroje: adweek.com, fastcompany.com

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.