„Už dost," zastavuje autor stránky ShipYourEnemiesGold.com své zákazníky a prodává ji za neuvěřitelnou cenu

19. 1. 2015 | Dan Škvařil
Dobrý text zvládne prodat jakýkoli nápad, pokud je dost absurdní.



Pozor na to! Na stole se vám objeví neškodně se tvářící obálka a když ji budete chtít otevřít, exploduje vám v ruce a její obsah v podobě mraku barevných třpytek se rozletí všude kolem. Koho by to potěšilo? Obzvlášť když tušíte, jak dlouho se pak kýčovité ozdoby budete muset zbavovat.

Oběti takového útoku můžou obviňovat mladého australského marketéra Mathewa Carpentera. Jeho ShipYourEnemiesGlitter.com je jednou z virálních absurdit, které se světem sociálních sítí dokázaly během chvilky rozletět jako splašený kůň. Hlavní slogan na stránce znějící „Posíláme třpytky lidem, které nenávidíte“ si za 4 dny přečetlo úctyhodných 2,5 miliónu lidí. A víc jak dva tisíce se rozhodlo za tento kanadský žertík zaplatit, než stihl Carpenter pozastavit objednávky. Nečekal tak velkou popularitu, balíčky s barevným překvapením expedoval sám, a tak nakonec i jeho smetla vlna třpytek.

Ukázka několika recenzí produktu"

Pokud jste si u něj už nestihli objednat zásilku nedobrovolné kosmetické péče pro své tchýně, šéfy nebo Láďu Hrušku, nemusíte zoufat. Odstávka služby je pravděpodobně jen dočasná a Carpenter slibuje opětovné nastartování stránek, jen co se vzpamatuje z šoku. Dlouhodobý byznys ovšem neplánuje, protože stránky už jsou na prodej a od pátku 16. ledna se jejich cena vyšplhala na neuvěřitelných 70 tisíc dolarů.

Jak mohl praštěný nápad vést k lavině nadšení, které v důsledku vydělá autorovi takový balík peněz? Lidé na internetu mají sice stále větší zájem o video a vizuální obsah, tady si je ale omotal kolem prstu hypnotizující úderný text . Jazyk stránky je prostě tak vtipný a nevybíravý, že se tisícům lidí po jeho přečtení zdálo zaslání třpytivého odpadu za 10 dolarů jako skvělá nabídka.


Ukázka z textace sekce webu s často kladenými otázkami

Text je silně postavený na emocích – v tomto případě dost netradičních. Nechuť a odpor se v něm objevují všude. Odpor k nepřátelům, kterým chcete poslat třpytkovou bombu, odpor k samotným třpytkám nebo naštvaný tón, pod nímž si nepředstavíte zrovna vstřícného a usměvavého prodejce, ale otráveného mizantropa, kterému je úplně fuk, jestli si jeho zboží koupíte nebo ne. Takže proč byste si ho vlastně nekoupili, když vás nijak nepřesvědčuje a nechává to zcela na vás. Text je v mnohém karikaturou toho, co nabízí 90 procent současných startupových stránek a možná i proto tak dobře funguje.




Tip redakce:

Nemáte dost skvělé textařiny, která dokáže prodat téměř cokoliv? Přečtěte si o podobně bizarním Kickstarter projektu v článku Anatomie virality: Jak získal bramborový salát investici přes 1 milion korun.

Zdroj: shipyourenemiesglitter.comtechcrunch.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.