10 let skutečné krásy v pojetí Dove

27. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Každá žena je krásná, ať už vypadá jakkoliv. Dove už 10 let oslavuje skutečnou krásu žen se svou kampaní Real Beauty.

Kampaň kosmetiky Dove, Real Beauty, dlouhodobě sklízí spoustu ohlasů - jednodušše řečeno: "Co reklama, to perla." Už deset let propaguje Dove, že každá žena je krásná - i přesto, že nemá modelkovské tvary, ideální výšku, pleť nebo vlasy. Cílem je přesvědčit ženy, aby se cítitly sebejistě a pohodlně, ať už jsou jakékoliv. Pojďme se společně podívat na zajímavé video reklamy celé kampaně.

Real Beauty vznikla na základě průzkumu, který zjistil, že pouze 2 % žen se považují za krásné. Kromě klasických reklamních formátů jako jsou billboardy nebo videa využívá i workshopy, přespávací akce, knižní publikaci a divadelní hru. Na kampani se podílela řada agentur, například Oglivy&Mather nebo Edelman PR.

Evolution

Žijeme v digitální době, díky které nic není nemožné. Retušéři, kadeřníci a maskéři dokáží vytvořit prakticky cokoliv - je libo menší nos, bohatší vlasy, úzký plas i perfektní pleť. V časopisech i všude kolem tak vidíme jen samé dokonalé ženy bez jediné chybičky. A někdy bývá těžké si uvědomit, že za zářným výsledkem je několik hodin retušéra. Video Evolution z produkce Oglivy&Mather ukazuje na začátku běžnou, nenalíčenou ženu. V časově zrychleném záběru pak vidíme všechny úpravy, které z ní ve výsledku udělají "krásnou" ženu. Celý spot je uzavřen mottem : "Není divu, že je naše vnímání krásy pokroucené." Více než minutový spot na YouTube získal necelých 17 milionů shlédnutí.

Daughters

Nejvíc ovlivněné krásou, jejím vnímáním a společenským standartem jsou bezesporu dospívající dívky. V krátkém spotu mladé dívky mluví o tom, proč se necítí krásné. A proč je pro ně důležité, aby je jejich okolí vnímalo jako krásné. V kontrastu k tomu zobrazuje jejich matky, které mají období nejistoty za sebou. Na celý spot navazovaly workshopy o kráse pro maminky a jejich dcery.

Real Beauty Sketches

Dost často se člověk vnímá ošklivěji, než doopravdy je. Dove najal forenzního umělce, který kreslil ženy podle jejich popisu, aniž by je viděl. Poté vytvořil skicu stejné osoby, ale podle někoho jiného. Obě skicy potom pověsil vedle sebe a výsledek byl jasný - každá žena se popsala negativněji, než jak ji vnímal někdo úplně cizí. Celý experiment zachycuje 3 minutový spot z roku 2013. To, že se s něčím takovým dokázalo ztotožnit spousta lidí značí i počet shlédnutí - přes 65 milionů shlédnutí.

Selfie

Posledním výtvorem z dílny firmy Dove je 8 minut dlouhý film nazavaný Selfie. Jak už název vypovídá, jeho středobodem zájmu je novodobý fenomén autoportrétů a sociálních sítí. Skupina dívek ze střední školy se účastnily selfie-workshopu s fotografkou Michael Crook. Jako domácí úkol pak měly naučit autoportrétu i své matky. Sledovaly, jak se snaží zakrýt svoje nedostatky a jak chtějí vypadat na fotce co nejlépe. Výsledkem pak byla výstava, na které mohli návštěvníci lepit k fotkám papírky s pochvalami a komplimenty. Podobně jako na sociálních sítích. Dívky i jejich matky si tak mohly uvědomit, že to co berou jako svoji chybu, může být pro jiné krásné. Video Selfie, které režírovala Cynthia Wade, mělo premiéru na Sundance Festivalu a je jakousi oslavou 10ti letého výročí kampaně Real Beauty.

Zdroj: The Drum

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.