10 nejlepších reklam roku 2014

23. 12. 2014 | Irena Šovčíková
Smích, slzy, překvapení a poučení - i to přinesly v roce 2014 reklamy. Vybrali jsme pro vás 10 nejlepších.

Konec roku 2014 se nezadržitelně blíží, a tak je nejvyšší čas zrekapitulovat kromě marketingových cílů a kampaní také ty nejlepší reklamy letošního roku. Vybrali jsme pro vás 10 nejzajímavějších spotů tohoto roku.

Duracell - Trust Your Power



Ve spojení se značkou Duracell se asi mnohým z nás vybaví zrychlený růžový králíček, kterého nic nezastaví. Nás však zaujal spot ze začátku roku 2014, ve kterém je hlavní hvězdou úplně obyčejný, nenápadný hráč amerického fotbalu. Ve skutečnosti ale tak obyčejný není. I když ho všichni odrazovali a nedávali mu naději, Derrick Coleman v sobě našel sílu a stal se profesionálním hráčem amerického fotbalu i jako neslyšící. I přes šikanu, problémy s naslouchátky a nesčetná odmítnutí. A tu stejnou sílu, jakou potřeboval na své cestě on, mají i baterie Duracell. Silná a emotivní reklama oslovila na YouTube 22 milionů diváků.

Axe - Call To Arms



Zamilovaná reklama na pánský deodorant Axe se tentokrát vymanila z macho stereotypu a zahrála na city. Motivem je totiž myšlenka, že pokud mají muži koho milovat, nemusí válčit. Vidíme tak sérii krátkých příběhů s dramatickým začátkem, ale velmi zamilovaným happyendem. Tento spot, kombinující drsnost s romantikou, rozněžnil přes 7 a půl milionu diváků.


Save The Childern - Most Schocking Second A Day



Nejen velké komerční značky mohou mít skvělou reklamu. Britská neziskovka Save The Childern letos sklidila úspěch se svým spotem, připomínajícím stále probíhající válku v Sýrii. Ukazoval, jak by to asi vypadalo, kdyby válka nezuřila v daleké Sýrii, ale přímo v Londýně. V našem světě. Z holčičky slavící narozeniny se svou rodinou by se tak během chvilky stala smutná, vyhublá dívenka bez rodičů a radosti. 43 milionů zhlédnutí na YouTube potvrzuje, že někdy reklama nepotřebuju mnoho slov, aby vyjádřila to, co je potřeba.

Beats by Dre - The Game Before The Game



U příležitosti snad nejsledovanější sportovní události tohoto roku, Mistrovství světa ve fotbale v Brazílii, vzniklo velké množství reklam. Nás zaujal spot o předzápasových rituálech propagující sluchátka Beats by Dre. Pětiminutový spot ukazuje fotbalové hvězdy v čele s Neymarem Jr. a jejich drobné činnosti, které jim před zápasem přinášejí klid. Rozhovor s otcem, namočené štulpny nebo políbení prstýnku. Nikdy ale samozřejmě nesmí chybět ta správná sluchátka. Skvělý střih i práce s hudbou dělá z reklamy výborný zážitek, který vidělo už skoro 26 milionů fotbalových fanoušků.

Nike - The Last Game



S fotbalovou tématikou pracuje i podle nás nejlepší reklama letošního místorvství světa ve fotbale, animovaný krátký film The Last Game od Nike. V The Last Game je animace groteskně nerealistická, přifouknutá stehna fotbalistů a jejich trochu loutkovitý pohyb připomínají mix estetiky filmů Já, padouch či Úžasňákovi. V průběhu děje přicházejí živí fotbalisté o práci díky svým nechybujícím klonům. Zlatan Ibrahimović prodává na ulici neúspěšně své autobiografie, Wayne Rooney se stal rybářem. Naštěstí vše zachrání brazilský Ronaldo, celý tým zvítězí proti klonům a všichni se mohou radovat. Nike ukázal, že spoty nemusí být stoprocentně prodejní a propagační. Stačí dobrý příběh a zaujatí zákazníci si cestu k produktům najdou sami.


Samsung - Wall Huggers



Na humor a nadsázku vsadila značka mobilních telefonů Samsung
, konkrétně při propagaci modelu Galaxy S5. A trefuje se rovnou do svého největšího konkurenta, Apple. Uživatelé iPhonu totiž hojně trpí neduhem vybité baterky, a tak věčně musí svůj telefon nabíjet. Samsung si je proto dobírá a přirovnává je k eko-aktivistům, kteří objímají stromy, aby nebyly pokáceny. iPhonisté jsou v této lehce kousavé reklamě tzv. wall-huggers, tedy objímači zdí. Neustále totiž musí sedět u nabíječky, což se vám s Galaxy S 5 samozřejmě stát nemůže.

DTac - The Power Of Love

Stejně jako Nike se thajský telefonní operátor oprostil od klasických produktových reklam. Místo toho zvolil cestu silných emocí. V reklamě The Power Of Love figuruje malé miminko a mladý otec, který je s ním poprvé doma sám. Když začne jeho dítě brečet, neví si rady a volá o pomoc manželce. Ani ta mu však nedokáže poradit. Vyzkouší všechny technologické výdobytky včetně animovaných tučnáků na videu, ale nic nepomáhá. Nic totiž nepředčí sílu pořádného objetí, které nakonec dítko utiší. Ačkoliv DTac sám technologie prodává, ví, že některé věci jsou nenahraditelné. Například rodičovská láska.

NTZ Transport Agency - Mistakes



Druhým zástupcem nekomerčního sektoru v našem seznamu je novozélandský Úřad pro dopravu. Ten letos vydal bezpečnostní video, ze kterého doslova mrazí. Jeho postavy se těsně před fatálním nárazem zastaví, vystoupí ze svých aut a všechno si vyříkají. I tak ale dojde k nehodě. Ač vám to totiž bude líto jakkoliv, na silnici se chyby neodpouštějí.

John Lewis - Monty The Penguin



Obchodní řetězec John Lewis je svými vánočními reklamami pověstný. Loni se celý svět rozplýval nad příběhem zajíce a medvěda. Letos získal hlavní roli ochočený tučnák Monty. Jeden malý chlapec si ho totiž tak moc přeje, až je přesvědčený, že má skutečně živého kamaráda. Na Vánoce je přece možné cokoliv, ne? I to, že se z plyšáka stane přítel na celý život.


Cardstore - World´s Toughest Job



Neustálá námaha, až 168 pracovních hodin týdně a žádná dovolená. To jsou jen některé z požadavků na Ředitele operací. I tak se na takové místo přihlásilo 24 zájemců. Když došlo na pohovor přes Skype, zjistili, že každý z nás takového Ředitele operací známe. Jsou to naše maminky. Překvapivá reklama na obchod s přáníčky zahltila celý internet a vyvolala jak velmi nadšené reakce, tak i cynické a negativní komentáře. Nedá se však popřít, že je to velmi dobrá ukázka virálního marketingu.

Kam dál?

Nemáte skvělých reklam dost? Porovnejte letošní výběr s těmi nejlepšími z loňského roku v článku 10 nejlepších reklam roku 2013.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.