25 upřímných log: od přeslazeného Starbucks po opilý Uber

26. 7. 2019 | Barbora Vičarová, Petr Michl
Švédský designér Viktor Hertz opět přichází se svým virálním projektem Honest Logos. Ve své sérii pomocí grafických prvků a vtipných přesmyček ukazuje pravou tvář nejznámějších značek a na paškál si nyní vzal Instagram, Google nebo Starbucks.

Projekt Honest Logos, který švédský designér Viktor Hertz poprvé představil už v roce 2011, si bere na paškál známé značky a ukazuje je v tom pravém světle. Pomocí grafiky Hertz přetváří ikonická loga, kterými ironicky ukazuje, co se za nablýskaným pozlátkem značek často skrývá. Sám autor se proslavil právě díky ironii a satiře spojené s dokonalou grafickou čistotou a minimalismem a jeho práce s odkazy na současnou pop-kulturu se pravidelně stávají virálními. 

Jak říká sám autor: „Většina z mých návrhů je velmi kritická a drsná, občas se kvůli tomu cítím až provinile.“ Na koho se zaměřil tentokrát?

Instagram

Instagram jako dokonalé zrcadlo nablýskaných životů influencerů a digitálních celebrit? Podle autora možná spíše probdělé noci s telefonem a chybějící sebevědomí suplované Photoshopem.

Google

Barevný a přátelský vyhledávač, který o vás však ví úplně všechno. Ať už hledáte zázračné diety, recept na výrobu bomby nebo obrázky koček, velký bratr to vidí!

Walt Disney

Studia Walta Disneyho dominují nejen animované filmové produkci, ale také finančnímu trhu.

Facebook

Facebook si vybral svůj původní odstín modré barvy, protože prý symbolizuje důvěryhodnost. Věřili byste ale tomu po všech bezpečnostních skandálech? Autor v tomto případě cítí spíše faleš (falsehood).

Netflix

Nic vám nespraví náladu lépe, než celá série populárního seriálu za jeden den!

Pixar

Kdo neplakal u Toy Story, jako by nebyl!

Starbucks

Z téhle přeslazené kávy už přibrala i mořská panna v logu!

Burger King

Podobně jako u Starbucks, také v Burger Kingu můžete díky jejich lahodným produktům snadno narůst do šířky.

Marvel

O čem je nová Marvelovka? Jako vždy, hlavně speciální efekty a bojové scény!

Nestlé

Nestlé má dle Hertze dlouhodobě problémy s etičností, zejména při získávání surovin pro své produkty, právě proto se v tomto návrhu pečující ptačí maminka mění na zuřivého dravce útočícího na hnízdo.

Nintendo

Zabít nudu se dá nejlépe s herní konzolí v ruce!

Playstation

A u Playstationu to platí dvakrát! 

Nokia

Nokia už má svoji éru za sebou… Děti těch, kteří by dříve za telefon s hadem položili život, by dnes Nokii rozhodně nechtěly!

Toblerone

Smutek se zahání nejlépe čokoládou. Ale jenom dočasně!

Coca-Cola

Coca-Cola jako symbol komerční doby. 

Spotify

Tohle logo jasně vystihuje, co se o Spotify traduje mezi hudebníky. Neplatí totiž za vaši autorskou tvorbu zrovna pohádkově.

Carlsberg

Jak se říká: pivo dělá mužná těla. A je plné kalorií. 

Absolut Vodka

Přemíra alkoholu někdy umí být zrádná a z vodky jsou najednou zvratky (vomit).

Volkswagen

Skandál s emisemi dopomohl do této slavné kolekce také Volkswagenu.

Snapchat

Na upadající sociální síť plnou filtrů má Hertz jasný názor!

Camel

Ikonická značka cigaret v podobě vyhublého velblouda, který si dlouholetým kouřením uhnal rakovinu.

Uber

Ikonku Uberu po nočním tahu mnozí z nás vidí právě takhle rozmazaně a otázka na střízlivost je tedy opravdu na místě.

Ryanair

Když letíte s nízkonákladovkou, možná vám kromě ušetřených peněz po takovém zážitku zbydou jen oči pro pláč...

Olympijské hry

„Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se," řekl zakladatel moderního olympijského hnutí baron Pierre de Coubertin. Logo olympismu dostalo ovšem v podání Hertze poněkud pragmatičtější ráz, symboly světových měn v pěti kruzích jasně značí, o čem jsou olympiády dnes. 

Huawei

Tento vtípek by se možná líbil i prezidentovi Zemanovi – kolik toho díky vašemu čínskému telefonu o vás ví hackeři z Huawei?

Kam dál?

Abyste neměli špatnou karmu, podívejte se také na 10 nejinspirativnějších poslání světových značek.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.