3 klíčové faktory pro engagement na Facebooku v roce 2019

24. 1. 2019 | Barbora Ruttkay, Petr Michl
Společnost BuzzSumo vyhodnotila 777 milionů publikovaných příspěvků, aby zjistila, jaké parametry spojují ty s nejvyšším engagementem. Zjistěte, jaký mají nejúspěšnější příspěvky formát, počet znaků popisku i to v kolik hodin a v jaký den jsou publikovány.

Společnost BuzzSumo to udělala znovu. Vyhodnotila obrovské množství příspěvků stránek na Facebooku, aby zjistila, co funguje. Z analýzy 777 milionů loni publikovaných příspěvků pak vychází její Průvodce engagementem na Facebooku pro rok 2019. Zde vám odpovíme na tři „žhavé otázky“, které zajímají každého správce facebookových stránek.

    • „Jaký je nejlepší typ příspěvku?“
    • „Jaký je nejlepší čas a den pro zveřejnění příspěvku?“  
    • „Jaká je optimální délka příspěvku?“

Níže najdete na tyto otázky odpovědi. 

Nejlepší typ příspěvku na Facebooku

Nečekejte žádné překvapení. Stejně jako v několika posledních letech mají nejvyšší engagement mezi příspěvky na Facebooku videa. V tuto chvíli se nic nemění a je velmi nepravděpodobné, že se v blízké době měnit bude. Před rokem vyhlášená snaha posílit smysluplné konverzace snížila dosah videí s click-bait názvy. Video ovšem zůstává nadále obsahem, který algoritmus Facebooku miluje nejvíc a dopřává mu nejvyšší podíl organického dosahu. Tento formát je totiž schopen upoutat uživatele delší dobu, a tím je i na největším sociálním médiu nejdéle udržet.    

Dle studie BuzzSumo získala videa v průměru alespoň o 59 % více engagmentu než jiné typy příspěvků. Většina marketérů stále upřednostňuje pro získání engagementu obrázky. Ty ale v tomto ohledu překonávají i dotazníky, video příspěvky získaly v průměru o celých 73 % více engagementu než obrázky.

Namítáte, že tvořit videa – a zejména pak ta dlouhá – může být časově náročné a nákladné? To je bohužel pravda, obzvláště když se jich snažíte produkovat hodně. Množství by však nemělo být vaším cílem. Lepší než publikovat velký počet příspěvků je připravit jich menší množství a zaměřit se na dosah a engagement.

Uznávaná odbornice na Marketing na Facebooku, Mari Smith, k tomu pro BuzzSomo uvedla:

Místo na celkový počet příspěvků se zaměřte na jejich dosah a engagement. Publikujte jich méně a zaměřte se na návratnost investic u každého z nich.”

doporučený poměr formátů příspěvků je: 70 % video – 20 % obrázků – 10 % linků. Obrázky i videa mohou obsahovat CTA.

Nejlepší čas a den publikace příspěvku na Facebooku

Nejvhodnější dobou na zveřejnění příspěvku na Facebooku je čas od 21 do 23 hod.

V rámci dnů v týdnu vykazují nejvyšší engagement ty publikované v sobotu a neděli. Může to být díky tomu, že lidé mají o víkendu více času na sociální sítě, ale také menší konkurencí mezi příspěvky stránek.

Veškerá agregovaná data z tak obsáhlého vzorku příspěvků mohou ukázat jen trendy relevantní pro velkou masu uživatelů. V tomto případě to platí dvojnásob. Je proto klidně možné, že ideální čas příspěvků pro vaši značku je zcela jiný. Doporučené časy a dny k publikování tak vyzkoušejte, ale neberte je jako jediné správné.

Optimální délka příspěvku na Facebooku

Nejvyšší engagement mají příspěvky s velmi krátkým textem, do 50 znaků. To značí, že „méně je více”.

Dle Susan Moeller z BuzzSumo je stručnost důležitá:

„Způsob konzumace (obsahu) na Facebooku je extrémně pasivní a rozpětí pozornosti jsou krátká. Musíte být schopni upoutat lidskou pozornost rychle a efektivně, pokud chcete, aby si vašeho příspěvku všimli.”

U videa ovšem nemusíte být tak zkratkovití. Ideální délka videozáznamů je 3 až 5 minut.



Nejvyšší sledovanost mají ta se stopáží pohybující se mezi 3 minutami a 3 minutami 20 vteřinami. I zde ale hraje roli text příspěvku, jehož úkolem je zaujmout pozornost a přesvědčit diváka, aby sledoval video.

Veškeré závěry studie BuzzSumo si můžete prohlédnout zde.

Tip redakce:



Jak dlouho mají podobné studie vypovídací hodnotu? Porovnejte zde zmíněné závěry se studií BuzzSumo ze srpna 2018. V ní je mimo jiné zachycený obecný pokles engagementu u všech typů příspěvků ve srovnání dat 1. kvartálu 2017 a 2. kvartálu 2018: v některých případech překračuje 60 %. 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.