Adobe Creative Cloud oznámil spojení s fotobankou Fotolia

9. 2. 2015 | Petr Michl
Grafici a fotografové tuto akvizici nemohou ignorovat. Dominantní Adobe Creative Cloud s globální komunitou 3,4 milionů uživatelů se spojuje s jednou z největších fotobank Fotolia.

Adobe dokončilo akvizici jedné z největších mikrostock fotobank, Fotolia. Plány na toto spojení byly zveřejněny již v prosinci, ale až nyní byl potvrzen výsledek.

Nyní nastanou práce na integraci Fotolie do balíku služeb Adobe Creative Cloud zahrnujícího všechny zásadní grafické programy jako Adobe Photoshop či Illustrator. Grafici, kteří pracují s Adobe Creative Cloud, budou mít nyní snadnější přístup k 35 milionům snímků a videí patřících do portfolia Fotolie.



Adobe Creative Cloud, který začal své programy nabízet jako časově omezené licence, má v tuto chvíli 3,4 milionů uživatelů. Bylo by jen logické, kdyby dostupnost snímků Fotolia byla součástí jedné z variant služby. Stejně tak by se hodilo, kdyby množství nabízených snímků a grafiky bylo ve větší míře dostupné i ve vektorech (formáty jako psd. či ai. - pozn. red.), aby šly snadněji upravovat v nástrojích Adobe. Nic takového ale není v tuto chvíli dle Operations manažera Fotolie pro Českou republiku Radka Procházky potvrzené.

Senior vice president sekce digitálních médií Adobe, David Wadhwani, v tiskové zprávě uvádí: Tvrdě pracujeme na radikálním zjednodušení nakupování a prodávání microstock obsahu... Fotolia pomáhám, aby se Creative Cloud stal tržištěm kreativců pro nákup a prodej obsahu, nalézání talentů a propagaci jejich práce před vlivnou globální komunitou."  Je tak zřejmé, že například fotografové a grafici mají o důvod víc svou práci prezentovat před 3,4 miliony uživatelů Creative Cloudu. Dopad této akvizice jde ilustrovat také na tom, že po jejím oznámení spadly akcie konkurenční microstock fotobanky  Shutterstock o 13%.

Zdroje: Adobe, Venture Beat

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.