Agentura Mother se připomněla na Den matek sérií billboardů se sarkastickými komentáři maminek

9. 5. 2016 | Kateřina Tauchenová

Včera 8. května byl Den matek, bezpochyby vítaná příležitost k tomu, udělat své mámě radost a koupit jí květiny nebo alespoň čokoládu. Agentura Mother New York se ale rozhodla tento den využít ke vtipnému připomenutí všech „zaručených“ rad či „dobře myšlených“ komentářů, kterými nás naše matky po celý život zásobují. Jako například upozornění, že se na devět měsíců nevzdala chardonnay jen kvůli tomu, abyste tady teď seděli a stěžovali si, jak nesnášíte svou práci.

Kampaň prostřednictvím billboardů a plakátů vylepených v posledních týdnech po celém New Yorku připomněla nejen to, že Den matek se blíží, ale především fakt, že mámy vždycky a všechno vědí nejlépe. Pro agentura, jež se jmenuje v překladu "Matka", to je vskutku šťasné tvrzení. Lidé si na různých místech po městě mohli přečíst rady jako: „Buď tím typem člověka, který slibuje tvůj profil na seznamce,“ nebo „Říkej o mně svému terapeutovi jen hezké věci.“ A nechybí ani sarkastické poznámky typu: „Jistě, že chápu, že jsi moc zaneprázdněný na to, abys zavolal domů!“ nebo „Následuj své sny, ale hlavně ne ty, co jsi měl v pubertě.“


Součástí jsou i malé cedulky umístěné vedle psích exkrementů s nápisem: „Já uklízela tvoje, ty ukliď ty jejich.“


Nebo cedulky zapíchnuté do poházených pytlů s odpadky, které říkají: „Nečekej, že to po to tobě uklidím! S láskou, matka.“

„V poslední době se v marketingu velice často mluví o využití influencerů. Přiznejme si ale, že člověk, který nás v životě ovlivňuje nejvíce, je právě naše matka. Proto jsme chtěli, aby byly slyšet,“ řekl serveru Adweek spoluzakladatel agentury Mother New York Paul Malmstrom.

Agentura vytvořila dotazník, který rozeslala 150 zaměstnankyním-matkám i matkám svých zaměstnanců. Cílem bylo nejen získat originální materiál pro kampaň, jejímž účelem je vzdát poctu všem matkám, ale také svým způsobem poděkovat zaměstnancům agentury za jejich práci – agentura dokonce vyhlásila mimořádný den volna na pondělí následující po Dni matek.

„Popravdě jsme chtěli do ulic New Yorku vnést trochu pozitivní nálady a mateřské lásky. Říkali jsme si, že by naše plakáty mohly vykouzlit lidem úsměv na tváři a připomenout jim, že Den matek se blíží, což by vytvořil skvělý haló efekt celé kampaně,“ řekl Adweeku CEO agentury Peter Ravailhe. 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.