Agenturám pro výzkum trhu loni klesl obrat o dvě procenta

1. 7. 2010 | ČTK
Tuzemským agenturám pro výzkum trhu loni klesl obrat meziročně o dvě procenta na 2,25 miliardy korun. Obrat se tak proti roku 2008 snížil o 100 milionů korun. Vyplývá to z odhadu, který na základě údajů od 20 agentur provedlo Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR).

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Tuzemským agenturám pro výzkum trhu loni klesl obrat meziročně o dvě procenta na 2,25 miliardy korun. Obrat se tak proti roku 2008 snížil o 100 milionů korun. Vyplývá to z odhadu, který na základě údajů od 20 agentur provedlo Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR).
Ve struktuře obratu posílili tuzemští zadavatelé zhruba na 83 procent. Předloni se na zakázkách podíleli asi třemi čtvrtinami. Minulý rok se také nesl ve znamení růstu internetového výzkumu, který si na úkor ostatních způsobů průzkumu trhu získal podíl ve výši 17 procent. Oproti minulému roku se zvýšil o sedm procentních bodů.
"Téměř polovinu obratu tvořila zadání od výrobní sféry, zejména z oblasti rychloobrátkového zboží," uvedl výkonný ředitel SIMAR Stanislav Zahradníček. Ve výzkumných agenturách pracovalo přes 1000 pracovníků na plný úvazek a necelých 200 pracovníků na úvazek zkrácený.
Letošní rok hodnotí ve výhledu většina agentur pozitivně a očekává růst, často ve dvouciferné výši. "Proto se domníváme, že v roce 2010 vzrostou výkony agentur v ČR na 2440 milionů Kč, tedy o 8,4 procenta," předpověděl Zahradníček.
Devět členských agentur SIMAR, mezi něž patří například Ipsos Tambor, Incoma GfK, STEM/MARK či Millward Brown CR, dosáhlo loni obratu 913,14 milionu Kč. To je o 30 milionů méně než v roce v roce 2008. Jejich podíl na celkovém obratu byl 40 procent.
Podle údajů, které SIMAR zveřejnil počátkem roku, dosáhla loni nejvyššího obratu agentura Ipsos Tambor. Ten se pohyboval mezi 280 miliony až 300 miliony korun. Na druhém místě se umístila GfK Czech se 220 až 240 miliony Kč. Stomilionovou hranici překročily ještě agentury Millward Brown, Mediaresearch a STEM/MARK.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.