Aktivita na Facebooku stále roste. Denně uživatelé zhlédnou 4 miliardy videí

24. 4. 2015 | Dan Škvařil
Facebook není k zastavení. Měsíčně na něm tráví čas již 1,44 miliardy lidí a denně sklízí 4 miliardy zhlédnutých videí. Co z toho budou mít marketéři?

Stále více lidí láká trávit svůj čas na největší sociální síti. To je možná to hlavní zjištění z tiskové konference Facebooku k jeho finančním výsledkům za poslední kvartál. Velkou roli v tom hraje i čím dál populárnější formát videa. Počet jejich přehrání se od ledna zvýšil čtyřnásobně.

Počet aktivních uživatelů stále roste

Aspoň jednou za měsíc se na ní objeví už 1,44 miliardy lidí, což je o celých 50 miliónů víc jak v minulém čtvrtletí. Roste i základna těch, kteří ji sledují z mobilních zařízení. Těch, kteří si prohlíží si Facebook také na tabletech či telefonech, je nyní 1,25 miliardy. Počet výhradních uživatelů sociální sítě na mobilních zařízeních činí dokonce 581 miliónů, oproti 526 miliónům minulé čtvrtletí.



Počet přehrání videa se od ledna zvýšil čtyřnásobně

K tomuto úspěchu se řadí další, který můžeme přičíst především nárůstu mobilních uživatelů. Lidé si na Facebooku denně prohlédnou 4 miliardy videí, z nichž tři čtvrtiny pochází právě z chytrých telefonů a tabletů. Sociální síť si tu možná trochu nahrává. Zhlédnutí definuje – pokud video běží již tři vteřiny, na rozdíl od YouTube, kde je tato doba delší. Přesto jde o enormní nárůst, pokud si uvědomíme, že ještě v lednu to byla pouze 1 miliarda shlédnutí.

Tato čísla jsou velice důležitá pro vývoj inzerce na Facebooku. Více videí od uživatelů znamená možnost servírovat lidem více reklamy v tomto formátu. „Video je pro nás velkou příležitostí,“ říká Sheryl Sandbergová, COO Facebooku. „Vždy jsme věřili, že formát našich reklam by měl následovat formát, který u nás využívají spotřebitelé. Díky tomu, že je tu tolik videí od uživatelů nám umožňuje vytvářet také více marketingových videí. Je však ale ještě příliš brzy a my se soustředíme na kvalitu.“ Součástí této strategie je také zavádění nových typů videí. Podle Marka Zuckerberga se letos prý chystá uvedení sférických vidí do news feedu.

Firmy mají v poslední době opravdu skvělou možnost, jak za levné náklady vytvářet efektivní reklamu, a jejich počet také neustále roste. „Obzvláště marketéři značek, ale také všichni marketéři mají příležitost vytvářet video,“ řekla k tomu. „A to je úžasné, jde dokonce o střední a malé firmy, které by si nikdy nedovolily najmout natáčecí štáb a koupit si televizní reklamu. Přes miliardu takových firem u nás vložilo svá videa a podpořili je levnou reklamou. A to je opravdu skvělé, protože si nemyslím, že by tu byla miliarda inzerentů, kteří si za totéž období koupili televizní reklamy.“

Zdroj: MarketingLand, Mashable

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.