Aplikace Breath of Life pro diagnostiku chronického obstrukčního plicního onemocnění z vás udělá mistry ve foukání inkoustu

12. 4. 2020 | Kristýna Vozková
Hned dvě ceny získala na Cannes Lions jedinečná aplikace, která diagnostikuje chronické obstrukční plicní onemocnění. Spojuje v sobě jedinečný diagnostický nástroj a tradiční čínské umění.

Po dvouleté pauze byla na Cannes Lions opět udělena cena Grand Prix v kategorii Pharma Lions. Získala ji kampaň Breath of Life, kterou pro společnost GlaxoSmithKline vytvořila agentura McCann Health ze Šanghaje. Kromě ceny Grand Prix si kampaň odnesla také Zlatého lva.

Breath of Life je jedinečná aplikace, která napomáhá diagnostikování chronické obstrukční plicní nemoci (CHOPN), dříve označované jako chronická bronchitida. Tou v Číně trpí více než sto milionů dospělých, avšak správně diagnostikována je u méně než 7 %. Tento diagnostický nástroj v sobě však nese prvky tradičního čínského umění foukání inkoustu, při kterém autor malby rozfoukává kaňku po plátně a za pomoci svého dechu na něm vytváří různé obrazce. Aplikace vytvořená pro prostředí čínské platformy WeChat tuto techniku odráží ve svém designu. Testovaný totiž  svým dechem „maluje” na displeji telefonu strom, jehož velikost a košatost závisí na intenzitě výdechu.  Mimo nudného procentuálního vyobrazení výsledku tak daný člověk vytváří své malé umělecké dílo, se kterým se může pochlubit na sociálních sítích, a napomoci tak k šíření povědomí o chorobě i o potřebě její včasné léčby. 

Aplikace je jednoduchá na použití a nabízí možnost výběru designu stromu a barvy a typu květů. Při samotném testu pak uživatel na své mobilní zařízení vší silou dýchne. Čím více vzduchu ze svých plic vydá, tím více vyroste a vykvete jím zvolený design stromu. CHOPN je určováno v závislosti množství vzduchu vydechnutého za jednu sekundu v porovnání s celkovým objemem vzduchu v plicích. Mikrofon telefonu při výdechu nahrává zvukovou vlnu dechu a speciální algoritmus poté určí výsledek testu a s ním související velikost stromu. Pokud je výsledek nižší než 70 %, je uživateli doporučeno lékařské vyšetření. 

Samotný výsledek autotestu pak mohou uživatelé sdílet na sociálních sítích a povzbudit tak další ke stažení aplikace a k samovyšetření.

Předseda poroty této kategorie, Robin Shapiro, ze společnosti TBWA WorldHealth, Global, na adresu kampaně uvedl: CHOPN je jednou ze tří hlavních příčin úmrtí v Číně. Tato choroba je málo diagnostikovaná a nedostatečně léčená.  Breath of Life spojuje čínské umění foukání, kreativní vizualizaci dat a mobilní technologii do jednoho neodolatelně poutavého diagnostického nástroje. Tato kampaň je vysoce personalizovanou činností v oblasti zdraví, s měřitelným dopadem na zdraví člověka. Je příkladem kreativity měnící život. A přesně o tom je Cannes Lions Health.”

Zdroje: campaignbriefasia.com, mccannhealthchina.com, brandinginasia.com

 

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: