Billboard, který si sám tvoří svůj obsah

28. 7. 2015 | Dan Škvařil
Jednou to prostě přijít muselo. V Londýně se objevil první billboard s reklamou, kterou nevytvořil člověk, ale stojí za ní pouze počítačový algoritmus. Bude to znamenat konec lidského faktoru ve tvorbě reklamy?

Představte si plakát či billboard, který by sám dokázal vytvořit tu nejlepší reklamu, kterou zobrazuje. K této myšlence upřela pozornost agentura M&C Saatchi UK a začala testovat reklamní plochu, která na základě lidských reakcí vybere tu nejlepší formu zadané reklamy.

Automatizace začíná postupně zabírat velkou část povolání, a tak si představitelé agentury položili otázku, jak je to s reklamou. Je možné přivést na svět umělou inteligenci, která vytvoří nejlepší reklamní billboard?


David Cox, šéf inovace M&C Saatchi k tomu podotkl: „Je to poprvé, co reklamní plocha zcela svobodně a sama promítá něco, co funguje, než to, co si někdo myslí, že bude fungovat. Nenaznačujeme tady samozřejmě zmenšování role kreativity. Ale je nám jasné, že technologie bude hrát větší roli v naší práci.“

Technologie, která pomáhá vybírat tu nejlepší formu reklamy, byla inspirována evolucí organismů, kde přežijí jen ti nejsilnější. Stejně jako v přírodě přežijí jen ty nejúčinnější geny a formují silnější a přizpůsobenějšího jedince, jsou zde postupně vybírány jen ty nejefektivnější prvky, které se budou podílet na finální podobě billboardu.

Lidské reakce budou hodnoceny na základě výrazů tváře kolemjdoucích. Pokud budou lidé billboardu věnovat více pozornosti a budou například jevit známky radosti, bude to znamenat pozitivní reakci. Není to ovšem poprvé, kdy je tento princip použit. Delší dobu se totiž už úspěšně používá v navrhování designu webových stránek.


První takový billboard byl instalován v Londýně a zobrazuje reklamu na záměrně nudný produkt (zcela fiktivní) – instantní kávu Bahio. Prvky jako copy, font, grafická kompozice, fotografie nebo barvy jsou postupně testovány na výrazech chodců a očekává se, že povedou k ideální podobě plakátu na základě výše popsaného algoritmu.

Cox naznačuje, že díky této technologii můžeme odhalit formu reklamy, na kterou by člověk kvůli její absurdnosti nepomyslel. Bude zajímavé sledovat, jak se experiment podaří, a zda přinese něco zásadně nového.






Zdroj: Thestable

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.