Billboardy pro konkrétní marketéry poutají pozornost tisíců kolemjdoucích

21. 2. 2018 | Milada Zemanová
Jak poznáte, že jste skutečně uznávaný kreativec? Když jmenovitě pro vás potenciální klienti vytváří billboardy, které můžete potkat po cestě do práce.

Společnost Musicbed, která sdružuje nezávislé hudebníky, se rozhodla poslat zprávu nejlepším kreativcům, mezi které řadí například Franka Cartagenu, kreativního ředitele agentury 360i, Caleba Jensena, kreativního ředitele v reklamní agentuře Wieden + Kennedy, a mnohé další. A jak se toho rozhodla dosáhnout? Vytvořila atraktivní vzkazy, které umístila na billboardy, plakáty v metru a také například do oken.

Na celou tuto kampaň s názvem „Make Them Listen” (Přiměj je poslouchat, pozn. redakce) bylo vynaloženo 500 tisíc dolarů a to s jediným cílem – aby si jí vybraní kreativci všimli.

„Pracujeme v reklamním prostoru," řekl Daniel McCarthy, zakladatel a CEO Musicbed, a uvedl pro Adweek: „Licencujeme hudbu mnoha inzerentům. Jedná se o nejvíce zaneprázdněné a nejkreativnější lidi na planetě, tak jsme přemýšleli, jak zaujmout jejich pozornost. Jsou to přeci inzerenti, takže už viděli všechno."

V rámci této kampaně byly osloveny agentury jako Grey, W+K, 360i, 72andSunny, a mnohé další. Dle slov Daniela McCarthyho má Musicbed navázány vztahy s řadou společností, nicméně většinou jen s osobou kreativního ředitele nebo producenta, ale dané firmy mají klidně 500 až 1 200 zaměstnanců. Z tohoto důvodu bylo cílem kampaně budovat povědomí o společnosti mimo tyto individuální vztahy a navázat komunikaci s agenturami.

Sethe Jacobsi – opravdu doufáme, že nejsi na dovolené. Utratili jsme za tohle hodně peněz.

McCarthy dále doplnil:

„Chceme být známí více na globální úrovni. Proto jsme realizovali tento kousek, abychom se dostali do povědomí.”

Oslovit kreativce takto napřímo a netradiční cestou je velmi originální, ale ne každému se tento nápad zamlouval. Od reklamní agentury Droga5 například obdrželi předžalobní výzvu a od této chvíle se báli, že jejich nápad bude fiaskem. Nicméně měli již zakoupeny reklamní plochy, a tak se rozhodli v této kampani pokračovat a úspěšně. Například Gerry Graf z kreativní agentury Barton F. Graf napsal povzbudivý status na svůj facebookový profil a společnosti  Musicbed pogratuloval.Což byl přesně výsledek, ve který doufali.

Calebe Jensene – statisticky musíš tuto reklamu vidět šestkrát, aby sis jí všiml.

Celá kampaň však měla ještě dohru, protože byla osočena za genderově nevyváženou vzhledem k faktu, že cílí jen na mužské kreativce. Nicméně toto byl dle McCarthyho záměr, protože původně chtěli kampaň cílit i na ženy, ale počáteční koncept se jemu a jeho týmu (ve kterém jsou i ženy) zdál nevkusný a nechtěli být osočeni ze sexuálního harašení.

„Chtěli jsme jen, aby kampaň byla vtipná a díky ní se o nás mluvilo,” doplnil McCarthy.

Na ukázky dalších kreativních výstupů se můžete podívat níže.

Šance, že Matt McCarron toto uvidí, jsou celkem vysoké.

Člověk jde do práce, podívá se do okna a uvidí vzkaz jen pro něj. Ahoj, Andy Carrigane.

Zdroje: Adweek, MediaPost

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: