Bitva pohlaví… v sociálních médiích

10. 9. 2013 | Petr Michl

Sociální média se stala velkou součástí našich životů. Ale pohltila stejně muže i ženy? Infografiku ve styly „bitvy pohlaví" vytvořila s pomocí dat z USA agentura DigitaFlash. Přinesla zajímavá data, která nejednou vyvrací některé stereotypy a předsudky. Ženy tvoří 56 % uživatelů sociálních médií. Představa „kvočen, co na sebe všechno řeknou", je zcela pomýlená. Muži mají dokonce dvakrát větší pravděpodobnost, že na sebe na sociálních médiích prozradí něco, čeho později litují. Ženy také vykazují větší sebekontrolu přítomnosti na sociálních sítích. Nastavování soukromého profilu už udělalo 67 % žen. Naopak 52 % mužů nemá problém s veřejnými profily. Zajímavá je i informace, že se samotným nastavením soukromí dle svých záměrů měla problém více než většina uživatelů. Ženy kontrolu nad svým sociálně-mediálním osudem drží i spravováním okruhu přátel, 67 % z nich někoho z nich smazalo, zatímco jen 58 % mužů ze svého seznamu přátel někoho vyřadilo.

Kde ženy vládnou? Největší podíl uživatelek je na Twitteru, kde ženy tvoří 64 % uživatelské základny, nad muže tak zbývá jen něco málo přes třetinu. Ženská převaha se projevuje i 58% uživatelským podílem v případě Facebooku. Na modrobílém sociálním médiu vedou ženy i v počtu příspěvků, 18 % žen přispívá na Facebook denně, zatímco tak činí jen 11 % mužů. Ženy také pravděpodobněji naleznete ve větším počtu mezi uživateli, kteří několikrát za den komentovali některý z FB příspěvků.

Existuje ovšem sociální médium, které ženy doslova ovládají. Virtuální nástěnku Pinterest používají v 82 % případů ze 100 ženy. Pro některé portály s převážně ženským publikem byl Pinterest darem z nebes. Například server CookingLight.com zaznamenal 6000% nárůst trafficu z Pinterestu během 6 měsíců.

Ženy jsou i častějšími hráčkami jednoduchých flashových her, například u krále tohoto herního formátu, společnosti Zynga, tvoří 60 % všech uživatelů. Pro někoho překvapivé může být, že touha hrát si se nevyhýbá ani starším ročníkům. Ženy ve věku 65+ stráví více času hraním online her než muži ve věkové kategorii 15-24.

Muži jsou naopak v převaze na Google+, kde tvoří 71 % uživatelů. Nejméně zástupkyň hezčího pohlaví pak najdete na Reddit, 84 % uživatelů jsou muži. Výrazná převaha je i na profesionální sociální síti Linkedin, kde mají muži 63% podíl - v řeči absolutních čísel jich je více než 100 milionů, to je více než žen na Google+, Reddit a LinkedIn dohromady.

Jaké jsou závěry? Ženy jsou výrazně aktivnějšími uživatelkami sociálních médií. Měsíčně na nich v USA vykonají o 99 milionů návštěv více než muži. Pro opravdu podrobné statistiky se zkuste podívat třeba na data Pew Research Center z května tohoto roku, obsahují i rozdělení dle věkových kategorií a výše příjmů.

Kompletní infografiku si prohlédněte níže:

Zdroj: www.infographicsarchive.com

 

 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.