Bonami dosáhlo v roce 2015 tržeb 260 mil. Kč. Letos chce navýšit obrat na půl miliardy

25. 2. 2016 | Petr Michl
Rok 2015 uzavírá Bonami s tržbami 260 mil. korun a ziskem v řádu miliónů Kč. E-shop, který se dosud soustředil především na bytové doplňky, se chce v roce 2016 výrazněji zaměřit na prodej nábytku.

Rok 2015 uzavírá Bonami s tržbami 260 mil. korun a ziskem v řádu miliónů Kč. E-shop, který se dosud soustředil především na bytové doplňky, se chce v roce 2016 výrazněji zaměřit na prodej nábytku. Posílení v tomto segmentu má Bonami pomoci letos dosáhnout půlmiliardového obratu.

Na tržby přes čtvrt miliardy korun Bonami dosáhlo ve třetím roce své existence. „Oproti roku 2014 se nám podařilo vyrůst víc než dvojnásobně. Podobné plány máme i pro letošní rok, kdy chceme překonat hranici půl miliardy korun,“ říká spoluzakladatel Bonami Václav Štrupl.

Ve splnění cíle má pomoci výraznější vstup do segmentu online prodeje nábytku. Trh s nábytkem v Česku má hodnotu cca 35 mld. Kč. Online obchody mají v tomto segmentu maximálně 10% podíl, vidíme zde tedy obří potenciál,” vysvětluje Václav Štrupl. “Nábytek prodáváme v menší míře od samého počátku Bonami, takže už víme, že zákazníci mají zájem i o velké kusy typu pohovek. Také jsme se naučili logistiku, která je v tomto segmentu poměrně obtížná. Takže nyní můžeme na tento trh vstoupit naplno,” dodává.

V roce 2016 chce Bonami prodat nábytek za 100 mil. Kč a v dalších letech toto číslo znásobit. „Během 3 let chceme patřit mezi největší české prodejce nábytku,“ říká Václav Štrupl. Obchod má v nabídce bezmála 2000 druhů nábytku a sortiment bude dále významně rozšiřovat. V plánu je rovněž rychlejší dodání či služby jako výnos do patra. Pomoci má i převzetí logistiky (Bonami dosud logistiku outsourcovalo přes externího dodavatele). V plánu je také stěhování do většího skladu.

Ačkoliv si agresivní růst vyžádal velké investice do marketingu, logistiky i týmu, bylo Bonami v loňském roce ziskové. Zisk činil řádově milióny Kč. Obchod rostl jak díky stále se zvyšující poptávce českých zákazníků, tak díky úspěšnému vstupu na slovenský trh. Zde obchod loni utržil přes 50 mil. Kč. Bonami je od roku 2014 také v Polsku.

Bonami vydalo k oznámení svých obchodních výsledků za rok 2015 infografiku, kterou naleznete níže.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: