Boti usnadňují nákup přes FB Messenger

16. 9. 2016 | Milada Zemanová
Facebook přináší nové nástroje, které mají pomocí botům zvýšit prodeje v Messengeru.

 

V pondělí 12. září představil Facebook novou verzi aplikace Messenger – verze 1.2. Mezi mnoha novými funkcemi jsou převážně takové, které mají usnadnit zákazníkům nakupování. Například pomocí přidání tlačítka Koupit přímo do Messengeru. Firmy tak mohou ze svých reklam směrovat zákazníky rovnou k nákupu od bota a již nebude potřeba, aby zákazníci zanechávali v Messengeru jakoukoliv další zprávu.

Pokud jste si dosud chtěli zakoupit produkt přímo přes Messenger, museli jste kliknout na tlačítko, které vás přesměrovalo na samostatnou webovou stránku, kde bylo potřeba následně vepsat informace o své kreditní kartě a způsobu dopravy. Tento proces byl zdlouhavý a zdržující. Nyní je však mnohem jednodušší. Jednotliví uživatelé Facebooku mohou své Messenger účty propojit s údaji o své kartě a bydlišti, a při samotném nákupu tak již nebude potřeba žádný další krok v rámci aplikace FB. Aby firmy mohly přijímat tyto platby, musí využít PayPal nebo Stripe účet.

 

Propojení FB reklam s Messengerem

Kromě toho, že FB poskytuje zákazníkům snazší cestu k nákupu zboží, dává také botům nástroje ke zvýšení prodejů. Firmy například mohou propojit své reklamy s odkazem, které povede přímo k Messenger botům. Správci reklam mohou využít možnosti propagace reklamy pouze přes Messenger a také například zobrazit slevový kód nejen na uvítací stránce, ale také po rozkliknutí diskuzního vlákna s botem.

Vylepšené možnosti zobrazení

Firmy také mohou vylepšit, jak se jejich produkty v Messengeru zobrazují. Mohou nahrát záměrně upravenou webovou stránku, která se bude zobrazovat přes celý displej používaného zařízení, aby uživatelé měli pocit, že jsou stále v rozhraní Messengeru (což technicky vlastně budou).

Tyto webové stránky v rámci aplikace bude možné personalizovat. Facebook tyto stránky nazývá „webviews“, protože bude zobrazovat zmíněné reklamy na základě uživatelského ID, poté, co zákazník začne komunikovat s boty. Firmy tak získají cenné informace o tom, které produkty, nebo kategorie produktů, si konkrétní zákazník prohlížel v rámci komunikace s botem.

 

Kromě těchto novinek představil Facebook ještě další vylepšení Mesengeru. Uživatelé budou moci barevně označit produkt, na který se právě dívají, vybrat konkrétní produkt z řady obrázků a také například sdílet zprávy se svými přáteli přes Messenger. Takto sdílené zprávy budou obsahovat název stránky a profilový obrázek a příjemce zprávy si ji může rozkliknout a začít vlastní konverzaci s botem.

  

Aktuálně je uvedená verze Messengeru dostupná pouze v USA, budeme její vývoj sledovat a informovat vás o novinkách.

Zdroj:Facebook,Marketingland

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.