Brněnští strážníci oslovují náborovými spoty nováčky, kteří se při zátěži nerozpustí

14. 4. 2023 | Petr Michl
Pro práci u Městské policie Brno se hodí schopnost chytit pštrosa nebo uhasit pařez. V nových náborových spotech ovšem zdůrazňují brněnští strážníci hlavně to, že se nesmí v praxi rozpustit.

Trojici krátkých náborových spotů představila tento týden Městská policie Brno. Oproti standardním rozjásaným reklamám lákajícím nové uchazeče o zaměstnání se klipy na první pohled liší tísnivou a ponurou atmosférou. V závěrečných sekundách ale vše vysvětlí překvapivá pointa.

Po úspěchu hravého animovaného klipu BrnoCop oslovují strážníci potenciální kolegy zcela odlišnou formou. Video je tentokrát hrané, celý příběh odvypráví v patnácti sekundách a aktéry jsou ve všech případech skuteční strážníci Městské policie Brno.

Stylizováni jsou do tří situací, ve kterých se však hlídky běžně ocitají. Pořádkové družstvo čeká na rozvášněné fotbalové fanoušky, strážník se na lanech spouští po budově k nemohoucí seniorce a dvojice strážníků asistuje skupině dětí na přechodu u základní školy. Nevlídné podmínky jim vytváří především silný déšť.

Spoty záměrně ukazují náročnou stránku práce

Zkušené strážníky však pokaždé doprovází i nováček, kterého v zásadní chvíli nemohou najít. Hlavní myšlenka vychází z notoricky známého rčení, že choulostiví lidé jsou z cukru. Městská policie tuto myšlenku uchopila doslovně a předvedla, co by se stalo, pokud by její zaměstnanci z cukru skutečně byli.

„Strážníci jsou těmi, kdo v ulicích plní nejnepříjemnější úkoly. Starají se o bezpečnost bez ohledu na denní dobu a počasí. Kam se nikomu jinému nechce nebo odkud všichni ostatní odcházejí, tam my zůstáváme,“ vysvětluje Luboš Oprchal, ředitel Městské policie Brno.

 

Organizace těmito spoty dává najevo, že „práce strážníků je namáhavá, mnohdy riskantní, ale také velmi záslužná“. Obrací se tedy přímo na odolné a sportovně založené jednotlivce.

Tiskové oddělení brněnských strážníků skvěle pracuje s medializací jejich každodenní práce, až to někdy vypadá, že v Brně se páchá zejména „humorná kriminalita“ a do výbavy strážníka se hodí mimo schopnosti vypořádat se s individui dělajícími pod vlivem drog a alkoholu bláznivé věci i ta chytat exotické i domácí zvířectvo v městských kulisách. Jen ze zlomku z nich by šlo vytvořit scénáře ke spotům, které budou atraktivní a budou bavit.

Z pohledu redakce není také dostatečně zdůrazněná užitečnost práce strážníků způsobem, který by nastínil veřejnosti ne zcela známé situace, kdy lidem pomáhají. V očích mnoha jsou bohužel stále hlavně ti, co šikanují řidiče za špatné parkování. 

Současně MP Brno říká, že spoty „vysílá stávajícím kolegům jasný signál, že si je náročnosti povolání vědoma a váží si jejich práce“. Pokud ano, tak se to minimálně ve spotech děje velmi skrytě. Očividné je spíše to, že u práce pekelně prší. V rámci širší náborové kampaně bude komunikováno například atraktivní téma poskytování služebních bytů městským strážníkům. Díky zvolení konceptu zfilmování slovní hříčky ale byla šíře témat i set up jednotlivých situací omezen natolik, že na benefity v něm není místo.

Za spoty stojí oceňovaní filmaři

Výrobu spotu si vzal na starost producent a dramaturg František eF. Horvát„Práce na kampani pro mě byla plná neuvěřitelných překvapení. Od běžné agendy strážníků a strážnic, jejíž rozsah a rozmanitost jsem si do té doby nikdy pořádně neuvědomil, přes otevřenost celé městské policie, která nám namísto očekávatelných rozzářených náborových úsměvů umožnila natáčet deštivou ‚Kriminálku Brno‘, až po kamerové zkoušky, na kterých jsme objevili herecké talenty mezi zaměstnanci z nejrůznějších částí Brna. Ve spotech ukazujeme, že nově příchozím nesmí chybět ani kus odvahy. K natáčení bylo potřeba zhruba třiceti strážníků a strážnic, fotbalový stadion, přechod na Slovanském náměstí i tři cisterny vody. Podle mého názoru i tímto potvrzujeme, že se nejedná o klamavou reklamu,“ hodnotí mladý umělec, který již v 26 letech získal cenu České filmové kritiky.

Jako režiséra k sobě přizval Petra Januschku, s nímž spolupracuje v rámci kreativního uskupení zeroin a který je držitelem řady mezinárodních ocenění. „Překvapilo mě, s jak odvážným konceptem brněnští strážníci přišli. A ještě mileji mě překvapilo, jak ochotnými a vstřícnými spolupracovníky byli. Natočení všech tří spotů vyžadovalo jejich velkou součinnost, a ta přišla v úplném rozsahu. Od statečných slaňovačů, promáčených pořádkářů i dopraváků až po všechny skvělé dobrovolné herce. V takto nadšeném prostředí se točí skoro samo a na výsledku to snad je i vidět,“ shrnuje Petr Januschka.

Spoty bude městská policie prezentovat mimo jiné v kině Scala a obou brněnských multikinech. Intenzivně využije i formáty specifické pro sociální sítě. Motivy se objeví i ve veřejném prostoru a náborovou kampaň odvysílají rovněž rádia.

Náklady spojené se spoty činí přibližně 250 tisíc korun


Kam dál?

Náborové kampaně Městské policie Brno dokázaly v minulosti zazářit. Kampaň BrnoCop získala prvenství mezi kariérními weby a druhé místo za nejlepší české náborové video na Recruitment Academy Awards.

Podívejte se na spot s grafikou z retro her zde.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: