Bud Light brání svou obchodní značku pomocí středověkého vyvolávače a pergamenu

5. 12. 2017 | Milada Zemanová
Výrobce piva Bud Light pokračuje ve své sérii vtipných středověkých videí Dilly Dilly. Tentokrát se pustil do právního sporu s pivovarem, který vytvořil pivo právě s názvem Dilly Dilly a tím porušil jejich trademark. A pojal to skutečně originálně. Vyslal městského vyvolávače se vzkazem napsaným na pergamenu.

Bud Light se v posledních měsících proslavil svými Dilly Dilly kampaněmi, které se odehrávají ve středověku. Všichni aktéři mají na sobě historické kostýmy, prostředí je také tématické a jediným prvkem, který se vymyká, je právě lahvové pivo Bud Light. Jednotlivé kampaně kromě zmíněného piva spojuje i oslavná hláška Dilly Dilly.

Bud Light: Dilly Dilly!

Bud Light - Mučírna

Dilly Dilly je výraz využívaný v angličtině a označuje něco pozoruhodného, vynikajícího, úžasného, apod. Právě tento slogan má i s ochrannou známkou zaregistrovaný daný pivovar a není tedy divu, že když pivovar v Minneapolis vytvořil dvojitý nápoj IPA se stejným názvem, tak si to Bud Light nenechal líbit. Odpověď vymyslel ovšem v souladu s ostatními kampaněmi Dilly Dilly. Poslal totiž do Minneapolis svého vyvolávače v slušivém historickém kostýmu, aby přednesl z pergamenu obdobu předžalobní výzvy.

Jaký vzkaz vyvolávač předal k uším Modist Brewing Company se podívejte na následujícím videu:

That moment when Bud Light sends you a cease and desist for your #dillydilly release... via a scroll... written in olde english... read by an actual medieval person.. and then sends you to the Minnesota Super Bowl 2018.

Zveřejnil(a) Modist Brewing Company dne 1. prosinec 2017

Na pergamenu bylo uvedeno následující:

Drahý příteli koruny, Modist Brewing Company.

Přijmi naše gratulace k vytvoření nového moku jménem Dilly Dilly dvojitá IPA. Nechť vejde ve známost, že jakýkoliv pivní mok sdílený mezi přáteli, je vskutku chvályhodný. A my jsme navýsost poctěni poklonou, kterou jste nám složili. Však nuceni jsme vás upozornit, že Dilly Dilly jest heslem našeho panství, a proto vás uctivě žádáme, nechť tento mok ponecháte pouze coby unikátní jednorázový počin. Toť jest nařízení krále. Neuposlechnutí budiž následováno dalšími svitky, poté formálním varováním a posléze soukromou návštěvou mučírny. Tímto také žádáme o zaslání vrány, dopisu či elektronického emailu, kterým nám na vědomí dáte, že jste s našimi požadavky srozuměni. Taktéž poctíme vaši krásnou citadelu Minneapolis svou přítomností během konání Super Bowl. Bude nám ctí poskytnout dva trůny pro vaše nejvěrnější sloužící, ze kterých budou moci sledovat hru a užívat si ji za přítomnosti moků Bud Light.


Toť jest naše pozvání, vaši věrní Bud Light.

Právník pivovaru Modist, Jeff O'Brien, byl touto výzvou zaskočen a pro Minneapolis City Paper nevěřícně uvedl: „Jak zareagujete na výzvu, která byla napsána na pergamenovém papíře, doručena mužem ve starobylém anglickém oděvu, přečtena nahlas v pivovaru, navíc vás nechá doprodat pivo a přidá 2 lístky na Super Bowl? "

Jeff O'Brien dále doplnil, že se s tímto přístupem ještě nikdy nesetkal a uvítal, že se Bud Light rozhodl celou situaci vyřešit s humorem a nadsázkou. Bud Light nemá z pochopitelných důvodů malé pivovary rád. Ukazuje se ale, že nastavit vlídnější tvář se vyplatí. Dokonce i právní spory vám díky tomu mohou přidat u veřejnosti plusové body. 

Zdroje: Adweek , Minneapolis City Paper

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: