Bude velikost reklamy na Facebooku odkazovat k jejich kontextu?

27. 2. 2013 | Bednářová Daniela
Facebook testuje velikostně odlišené reklamy v News feedu. Reklamy od společností, které se vám líbí, budou větší. Ty, které neolajkovali ani vaši kamarádi, zase menší.

Facebook testuje nový reklamní prvek. Zkouší velikostně odlišovat dva typy reklamy. Základní dělění probíhá dle sociálního kontextu, kde se jedná o to, jestli je uživatel nebo jeho přítel fanouškem inzerující značky.

 

Podle serveru Inside Facebook mluvčí největší sociální sítě světa uvedl, že reklamy zobrazující se v news feedu uživatelů budou mít větší velikost, když půjde o značku, se kterou oni nebo jejich přátelé v minulosti lajkovali. Pokud nejsou fanoušky, reklama bude v toku příspěvků viditelně menší, tedy méně výrazná a označená jako méně relevantní. Netýká se to ani tolik textové části jako fotografií a náhledů videa a odkazů.

 

Sponzorovaná sdělení v news feedu začínají zabírat stále více místa. A ty příspěvky, které nemají punc doporučení od přítele jsou vnímány uživateli převážně jako spam.

Menší velikost reklam bez sociálního kontextu by tak mohla být chápána jako snaha méně obtěžovat uživatele a zmenšit tak příval kritiky, který se na Facebook valí. Ale na druhou stranu může také být pro uživatele mnohem snazší takové reklamy přeskakovat. V rámci testování snad Facebook najde rovnováhu mezi efektivní a obtěžující reklamou.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.insidefacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.