Cannes Lions: Coca-Cola změnila v Peru identitu lidí. Jsou teď usměvavější

20. 6. 2014 | Petr Michl

Coca-Cola předvádí v posledních letech výjimečné marketingové výkony. To jen podtrhlo získání Grand Prix v kategorii Media v rámci soutěže kreativity Cannes Lions.

Výzkum ukázal, že Peru je jeden z nejméně šťastných států v latinské Americe. Ač jde o krásnou zemi a většině lidí se v ní nežije špatně, neumějí se příliš smát. Kampaň Coca-Coly produkovaná agenturou McCann Lima si nevytkla za úkol nic menšího než to změnit. Prvním krokem k nápravě bylo přimět lidi, aby se usmívali na fotografii na svém občanském průkazu. Za tímto účelem byly po zemi instalovány foto automaty, které fotily zdarma, ale snímky pořídily pouze v případě, že se na nich člověk usmíval.

Za úspěchem nestál samozřejmě jen tento dobrý nápad. Myšlenku podpořila integrovaná kampaň čítající billboardy, televizní spoty a online reklamu. Byla také uzavřena partnerství s fotografickými studii, která za pasové fotografie s úsměvem rozdávala láhve Coca-Coly. Občanský průkaz s úsměvem byl dokonce slevovou kartičkou v některých obchodech.

Výsledek je poměrně ohromující. 45 tisíc z 50 tisíc zpracovaných občanských průkazů za období kampaně bylo ozdobeno usměvavými tvářemi. K tomu přibyla i velká publicita zdarma v ceníkové hodnotě cca 6 milionu korun, na Facebooku přibylo 1,3 milionu lajků, sdílení a zhlédnutí. Tím nejcennějším ale je, že kampaň dokázala mnoha lidem tzv. zvednout koutky a dodat jim trochu optimismu do života.

Zdroj: Cannes Lions

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.