Casey Neistat propaguje systém zapůjčení městských kol v New Yorku

6. 8. 2013 | Petr Michl

„New York je nelepší místo na světě, ale žít v něm je pořádná otrava," takto začíná své video Casey Neistat. Co, že je tak špatné? Dostat se z bodu a do bodu B. Od konce května tohoto roku funguje ambiciózně velká síť městských kol, které si můžete půjčit na jednom stanovišti a odložit ho poté na stanovišti jiném. Stojí za tím radnice města New York, ale také značka Citibank, která je sponzorem celého podniku.  Neistat, který se proslavil mimo jiné i geniálním střihovým videem k propagaci Nike+ Fuelband, se tentokrát dal z vlastní vůle na testování „veřejných kol" a udělal jim obrovskou službu. Jeho testimonial je ukázkou toho, jak vystavět příběh a dobrý konec odhalit až po jistých peripetiích.

Souboj taxi / vlastní kolo / citi bike totiž vyhrává zprvu bicykl, který „říká Neistatovi pane".  Až po odhalení výhody v online systému objednávek kola se poměr sil zvrátí ve prospěch zapůjčeného velocipedu. Neistat srovnává všechny zmíněné dopravní prostředky na cestě do práce, jež je v jeho případě zhruba 2 kilometry dlouhá. U vlastního kola počítá s průměrnou životností 18 měsíců předtím, než ho někdo ukradne, i s náklady na opravy píchlých duší 50 dolarů na rok. Roční permanentka na City Bike přitom stojí jen 95 dolarů. Pokud můžete tento jednostopý dopravní prostředek skutečně najít a odložit blízko bodů A a B, není co řešit.

A odstavných míst je opravdu mnoho. The New Yorker vytvořil skvělou interaktivní mapu, která znázorňuje vytíženost kol u jednotlivých stanovišť a zároveň ukazuje, že jsou v širším centru skutečně v každé druhé ulici - gif níž ukazuje ubývající a přibývající počet kol na stanovištích během jednoho dne.

Nový systém pro dopravu kolmo zatím působí jako velký úspěch a je určitě i výhrou brand manažerů Citibank, modrá barva i jasně rozpoznatelný motiv z loga banky u pojmenování na rámu kol dávají zřetelně najevo, kdo za touto veřejnosti velice příznivě vnímanou iniciativou stojí. I když... člověk ani značka se nemůžou nikdy zavděčit všem. Zapamatujte si pojem „brandalizing" – poškozování značky vandalismem totiž stálo za změnou řady kol ze Citi Bike na Shiti Bike.


Tip redakce: Chcete vidět více videí od Caseyho Neistata? Připravili jsme speciální článek věnující se jeho osobě. Přečtěte si o hrdinovi indie videa.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.