České dráhy pomohly tornádem postižené obci Hrušky. Pozitivní dojem ale ničí hloupou komunikací na Facebooku

28. 6. 2021 | Petr Michl
Uděláte dobrý skutek, pomůžete v krizové situaci... a pak to zazdíte takto zbytečným přešlapem.

Tornádo, které ve čtvrtek postihlo některé obce na jihu Moravy, ukázalo destruktivní sílu přírodních živlů, na kterou jsme jako lidé krátcí. Zároveň ale můžeme být svědkem neuvěřitelné vlny solidarity a ochoty lidí pomoci. Tu projevili i zakladatelé VlakFestu, kteří přistavili už v noci ze čtvrtka na pátek „svůj“ vlak s vagony s lůžkovou či lehátkovou úpravou u nádraží jedné s nejpostiženějších obcí Hrušky. S dodání provizorní ubytovny na kolejích pomohly také společnosti ČD Cargo a ZSSK poskytnutím lokomotiv, Správa železnic prioritním vyřízením požadavků, aby mohla souprava odcestovat, a také České dráhy přidáním 3 vagonů k 7 patřícím VlakFestu. Vyznění dobrého skutku ale dokázaly ČD dokonale neutralizovat tím, jak přistoupily k jeho prezentaci na své facebookové stránce.

Celou akci vymyslel zakladatel VlakFestu, Albert Fikáček, který kontaktoval výše zmíněné společnosti s prosbou o pomoc. Už v pátek ráno dojelo do obce Hrušky 7 vagonů VlakFestu s lokomotivou od ČD Cargo, České dráhy později přistavili k soupravě 3 lůžkové vozy WLAB822.

VlakFest informoval na své facebookové stránce o této akci takto, s uvedením všech spolupracujících subjektů.

České dráhy se podělily na svém Facebooku o to, že s pomocí lokomotivy slovenského dopravce přistavily soupravu lůžkových vozů. To vše bez zmínky o VlakFestu, který s onou myšlenkou přišel. Zato s fotografií Matúše Horvátha z VlakFestu, kterou si vzali bez jeho svolení.


Zdroj: Facebook / České dráhy

Příspěvek ze soboty 26. června je velmi populární a vykazuje vysoce nadprůměrný engagement. V pondělí 29. června má 2,9 tisíc reakcí a 390 sdílení. Většina z toho je děkujících, pozitivních, oslavných — v mnohém ale kvůli tomu, že České dráhy zejména v průběhu víkendu začaly mazat a schovávat komentáře, co se jim nehodily.  

„Když v průběhu víkendu na tento nedostatek začali lidé pod příspěvkem ČD upozorňovat, byly tyto komentáře mazány. Až mě překvapilo, kolik lidí se nás zastalo,“ uvedla pro Marketing Journal marketingová specialistka, Markéta Bartoníčková.  

Přesto v tuto chvíli v komentářích několik negativních hlasů je, občasné pokusy o asertivní odpovědi ČD věci nicméně nijak nepomáhají.


 

Štítky dokumentu: Facebook Krizová komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.