České firmy bodovaly na FEIEA Grand Prix 2012

19. 11. 2012 | Petr Michl
FEIEA Grand Prix je evropská soutěž odměňující nejlepší počiny v interní komunikaci. České firmy v ní uspěly i v letošním ročníku.

FEIEA Grand Prix je evropská soutěž odměňující nejlepší počiny v interní komunikaci. České firmy v ní byly úspěšné i v tomto ročníku. Porota, složená z odborníků z členských zemí, po dvou kolech posuzování (na národní a mezinárodní úrovni) vybrala tři nejlepší v každé kategorii. Ze soutěže IIK Grand Prix Institutu Interní Komunikace bylo do celoevropské soutěže vysláno 7 prací a Česká republika zaznamenala mezi celkem 103 projekty z celé Evropy hned tři vítězná umístění.

A tak například nejlepší vícejazyčná publikace vznikla v Belgii, cena za nejlepší magazín putovala do Švýcarska, nejlepší interní časopis mají ve Velké Británii, nejlepší titulku v Nizozemí. Nejlepší fotografie v interním magazínu mají v Belgii, cenu za grafiku získalo Slovensko a v Rakousku za nejlepší intranet. Hodnocení proběhlo v Bruselu ve dnech 21 a 22. září a výsledky byly oficiálně vyhlášeny 7. 11. 2012 v Zurichu ve Švýcarsku, společně se švýcarským národním oceněním „Golden Quill.

„Tři ze sedmi českých projektů na stupních vítězů považujeme za ohromný úspěch,“ komentuje Tomáš Poucha, spoluzakladatel IIK. „A to nejen pro domovské firmy a Českou republiku, ale i pro nás, Institut Interní Komunikace. Soutěž IIK Grand Prix jsme koncipovali tak, aby generovala jen opravdu kvalitní vítězné projekty a zároveň motivovala firmy k tomu, aby na sobě pracovaly. V některých kategoriích jsme proto například ani neudělili první místo. Nechceme všechny zúčastněné poklepávat po rameni, jak jsou dobří, že v rámci interní komunikace „vůbec něco dělají“. Chceme nastavit reálné měřítko, objektivní zrcadlo, které firmám umožní srovnání s ostatními. A loňské i letošní úspěchy na evropské úrovni nám potvrzují, že to děláme dobře. IIK je coby člen FEIEA GP celkově velmi aktivní. Nejenže jsme v porotě, podílíme se také na koncipování celé soutěže a v letošním roce jsme navíc výrazně přispěli k významným změnám ve fungování,“ zakončuje Tomáš Poucha.


DHL IT Services: Virtuální konference

V kategorii „Opakovaných eventů“ mezi všemi evropskými projekty zvítězil za Českou republiku projekt Virtual Management events společnosti DHL IT Services.

Toto kreativní, moderní a technologicky zajímavé virtuální setkání nahradilo dřívější osobní meetingy, které byly drahé a časově náročné. Konference je příkladem řešení, které napomáhá při budování vztahů a důvěry mezi manažery a současně pomáhá šetřit náklady. Utužuje meziregionální spolupráci a přináší nové nápady skrze kreativní brainstorming.

ING: Operace Domeček a Zlatá pravidla

ING Pojišťovna letos zaznamenala dokonce dvojitý úspěch. S projektem Zlatá pravidla obsadila vítěznou příčku v kategorii Strategie dlouhodobá (Strategy – ongoing). Sedmiměsíční akce, jejímž cílem bylo seznámení a identifikování zaměstnanců s těmito novými firemními hodnotami, přinesla své ovoce. V roce 2011 odpovědělo 83 % zaměstnanců, že se řídí firemními hodnotami, což znamenalo nárůst o 22 %.

Stříbrnou medaili v kategorii Strategie – jednotlivá záležitost získala ING pojišťovna se svou Operací Domeček, která měla za cíl zapojení zaměstnanců do plánů rekonstrukce budovy ING a v souvislosti s tím také posílení celkového zájmu zaměstnanců.

„Úspěch našeho projektu spočívá v kombinaci několika faktorů. Tím nejdůležitějším byl bezesporu dobře sehraný tým, který projekt nejen vymyslel, ale i sám realizoval. Nemuseli jsme nikoho briefovat, debfriefovat, s nikým se ladit na stejnou vlnu. Vytvořili jsme něco, co naprosto přesně odpovídalo našim představám a co nás navíc nesmírně bavilo...,“ komentuje Daniela Velová, manažerka interní a externí komunikace ING Pojišťovny ČR/SR.


Federation of European Business Communicators Associations (FEIEA)

FEIEA je celoevropskou asociací věnující se interní komunikaci na mezinárodní úrovni. V současnosti má 11 členů: Chorvatsko, Česká republika, Finsko, Francie, Lucembursko, Nizozemí, Norsko, Španělsko a Švédsko. Od okamžiku svého založení v roce 1955 je jejím cílem podpora interní korporátní komunikace a její efektivity, sdílení poznatků mezi členy a jejich uplatňování v praxi.

Štítky dokumentu: Interní komunikace Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.