Čtyři faktory ovlivňující zobrazení příspěvku v news feedu na Facebooku

19. 11. 2012 | Bednářová Daniela
Minulé lajky, komentáře a sdílení ovlivňují příspěvky, které se budou v news feedu zobrazovat. Ale roli hraje i zapojení ostatních.

Algoritmus Facebooku, který má na starosti správu news feedu uživatelů, se stal v poslední době žhavým tématem. Facebook se brání nařčením, že upravuje algoritmus tak, aby stránky měly větší zájem investovat do placených příspěvků. Úpravy algoritmu, který třídí velké množství obsahu, podle Facebooku ale probíhá v nejlepším zájmu uživatelů. Těm se v news feedu zobrazují pouze takové příspěvky, které je zajímají a se kterými budou s největší pravděpodobností interagovat. Tyto příspěvky algoritmus vybírá pro každého uživatele s ohledem na jeho předchozí chování. Vaše minulé lajky, komentáře a sdílení tak predikují vaše budoucí příspěvky.

Základních faktorů pro zobrazení příspěvku je několik:

  • Předchozí interakce s příspěvky uživatele.
  • Reakce ostatních uživatelů na příspěvek - pokud ostatní uživatelé příspěvek ignorují, tak se snižuje pravděpodobnost jeho zobrazení v news feedu.
  • Typy příspěvků, které vás dokáží nejlépe angažovat. Pokud lajkujete hodně fotografií, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že se vám bude zobrazovat více fotografií.
  • Negativní komentáře a stížnosti. Pokud je konkrétní příspěvek nebo celá stránka negativně hodnocena, má mnohem menší šanci protlačit své příspěvky.

Produktový manažer Facebooku Will Cathcart uvedl na vysvětlení příklad s postavičkami ze Star Wars. Dejme tomu, že Darth Vader a Luke Skywalker na Facebooku potvrdí svůj vztah otce a syna. Abychom pak mohli určit, jestli tento příspěvek uvidí ve svém news feedu mistr Yoda, musíme vědět, zda Yoda v minulosti reagoval na Vaderovy příspěvky. Dále se zohlední reakce princezny Lei a Hana Sola na tento příspěvek a předchozí interakce mistra Yody s jinými vztahovými příspěvky. Vliv na zobrazení příspěvku v news feedu mistra Yody bude mít i to, jestli si ostatní uživatelé stěžovali na Darth Vadera nebo na tento konkrétní příspěvek.
Pokud tedy Yoda komentuje Vaderovy příspěvky, lajkuje vztahové statusy všech Storm Trooperů, Leia a Han Solo olajkovali, že je Luke Vaderův syn, a nikdo to nenahlásil jako spam, tak se Yodovi příspěvek v news feedu zobrazí.

Možnost rozkliknout v pravém horním rohu každého příspěvku nabídku a zvolit, jestli chcete příspěvek sledovat, skrýt či nahlásit, existuje od září a představuje asi nejzásadnější změnu při zobrazování příspěvků. Pokud jsou příspěvky stránky častěji skryty nebo nahlášeny, dosah se jí zmenšuje. Naopak stránky, které si v tomto hodnocení vedou dobře, jsou odměňovány lepším dosahem. Proto pozorují pokles v dosahu jen některé firmy. Facebook uvádí, že průměrný dosah stránek nikterak neklesl, což potvrzují i data z analýzy 700 stránek od společnosti PageLever.

 

Zdroje: www.techcrunch.com, www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: