Český content marketing v B2B vedou články a reference

3. 12. 2013 | Bednářová Daniela
B2B je ideální segment pro content marketing. Podívejte se, jak ho využívají české podniky.

Jaké aktivity content marketingu se v B2B podnicích využívají? Jaké jsou u nás odlišnosti oproti USA. A které z aktivit považují marketéři za nejpřínosnější? To byly hlavní otázky výzkumu společnosti b-inside, kterého se zúčastnilo 245 respondentů, kteří ve společnostech o různých velikostech mají na starosti vedení marketingových aktivit.

Cílem obsahového (content) marketingu je přinést zákazníkovi kvalitní a hodnotný obsah, který jej ideálně „dovede“ k požadované akci. Ideálně k nákupu. A jaké aktivity do něj spadají? Tak jsou to například články v tisku, slovní reference klientů, články na internetu, blogy, case studies, semináře, veřejná vystoupení, …

Situace v content marketingu je u nás oproti Americe odlišná. Dokazují to i výsledky průzkumu.

V ČR content marketing v B2B sektoru vedou články a reference, i když alespoň některý z nástrojů využívá 95% B2B marketérů. V průměru marketéři využívají kolem 3 různých aktivit content marketingu, přičemž nejvíce je content marketing využívaný v oboru služby pro firmy a relativně nejméně ve strojírenství.

 

Američtí B2B marketéři využívají v průměru 8 aktivit content marketingu a na ty vyčleňují v průměru 26 % marketingového rozpočtu. Mezi nejpopulárnější typy obsahu v USA patří články, sociální sítě, blogy, newslettery, case studies a „osobní“ eventy. Ze sociálních médií je nejčastěji používaný Twitter, LinkedIn a Facebook. Za nejpřínosnější aktivity content marketingu v USA považují „osobní“ eventy, case studies a webináře / webcasts u nás jsou to zase reference klientů.

Ačkoliv jsou nejpoužívanějším nástrojem content marketingu články v tisku, marketingoví manažeři přiznávají, že nepatří k těm, které by byly v oblasti B2B marketingu nejpřínosnější. Za nejvíce přínosné považují slovní reference klientů (uvedlo je mezi dvěma nejpřínosnějšími 42 % marketérů), semináře a články na internetu.

Zdroj: www.b2bmonitor.cz

Štítky dokumentu: Content Marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.