Český reklamní trh vykázal loni navzdory pandemii COVID-19 mírný růst

2. 2. 2021 | Petr Michl
Tempo růstu reklamních investic loni v meziročním srovnání pokleslo, ale stejně mírně narostly. Zjistěte, kdo byl (dle ceníkových cen) největším inzerentem.


Zdroj: Alza.cz. repro YouTube

I přes pandemii COVID-19, která zasáhla nejen v Česku řadu byznysů, vykázal v roce 2020 český mediální trh s reklamou 3% růst. Jeho hybatelem byly televize a internet. Oproti tomu inzertní objemy ostatních mediatypů loni zaznamenaly pokles. Ukazují do data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

„Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie, komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Loňské hodnoty za internet zveřejní v nejbližších týdnech Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). U tohoto mediatypu však očekáváme dvojciferný růst oproti roku 2019.

Nejsilnější trojicí zadavatelů roku 2020 byly potravinové řetězce. První Lidl umístil inzerci v médiích v hodnotě necelých 2 miliard korun. Inzerce druhého Kauflandu dosáhla ceny 1,9 miliardy korun a třetí Albert měl reklamu v hodnotě 1,6 miliard korun v ceníkových cenách.

Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče.


Zdroj: Nielsen Admosphere

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: