Centrum pomoci Paměti národa přichází s emotivním spotem

1. 2. 2021 | Petr Michl
Váleční veteráni z 2. světové války, političtí vězni nebo disidenti jsou hrdiny 20. století, podzim jejich života je ale často nedostatkem a potřebují pomoct. Spot od Terezy Svěrákové a Tomášem Dvořákem navazuje na jejich práci pro Paměť národa, která získala Zlatou Effie nebo úspěchy na Cannes Lions.

Centrum pomoci Paměti národa, které vzniklo v březnu minulého roku, spustilo svou první kampaň. Emotivní spot, za kterým stojí kreativní agentura One of A Kind neboli OAK, apeluje na pomoc našim hrdinům, a to nejen v době pandemie. Dobrovolníci Centra pomoci zajišťují pamětníkům nákupy potravin či jiného zboží, vyzvednutí léků či pomoc se zprostředkováním lékařské či psychologické pomoci.

Myšlenka spotu je postavena na autentických výpovědích dětí. Vyprávějí, jak by podle nich měli žít hrdinové, když zestárnou. Jejich představa ale kontrastuje s realitou života válečných veteránů, politických vězňů, disidentů.

„Řada pamětníků je osamělá, což umocňuje současná izolace způsobená zdravotními opatřeními. Bojí se vycházet z bytu, neumějí si nakoupit na internetu, ztrácejí kontakt s okolím. Proto jsme také vybrali návrh spotu, který vše ve zkratce vypráví dětskýma očima a originálním způsobem,“ popisuje Jan Polouček, provozní ředitel Post Bellum a Centra pomoci.

Video bylo zatím nasazeno online, brzy bude spot k vidění v televizi. Produkce se ujala společnost Bistro films, režie Marek Partyš, kterého pojí s Terezou Svěrákovou a Tomášem Dvořákem z OAK dlouhodobá úspěšná spolupráce. Kromě prací pro Českou spořitelnu se potkali i na předešlých kampaních pro Paměť národa, které posbíraly nejvýznamnější kreativní ocenění po celém světě a uspěly i na festivalu v Cannes. Kampaň na podporu válečných veteránů si k tomu navíc připsala i zlatou Effie.

Na tyto práce se můžete podívat níže.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: