Chcete 'přeskočit reklamu'? Na YouTube testují nový design, který vám to ztíží

22. 8. 2023 | Petr Michl
YouTube zdánlivě zjednodušuje uživatelskou zkušenost na své platformě. V jeho pojetí UX je ale jeho součástí i zmenšení viditelnosti tlačítka na přeskočení reklamy.

Jestli něco dokáže pokazit „čistý uživatelský zážitek“, jsou to otravné reklamy. Zbavit se jich by ale bylo proti obchodním záměrům YouTube, respektive Googlu. Aktuálně proto testuje „čistší design“, jenž pojetí grafického minimalismu směřuje k tomu, aby lidé zhlédli ještě více reklam.

Dokazuje to nález experta na Google Ads, Thomase Eccela.


Zdroj: X / Thomas Eccel

Ten o něm napsal na X (Twitteru):

„Všiml jsem si tohoto opravdu malého tlačítka 'Přeskočit reklamu', zdá se, že Google toto nové tlačítko testuje. Má nový formát a je mnohem menší než normální pole 'přeskočit'. Pokud se to zavede, bude to mít vliv na míru zobrazení a výdaje kampaní."

 

Nový design tlačítka „Skip ads“ má tyto charakteristiky:

  • menší font písma textu;

  • větší průhlednost pozadí;

  • zakřivený rámeček;

  • žádná velká písmena ve slově „Ads".


Mluvčí YouTube potvrdil pro portál Search Engine Journal, že testují novou podobu tlačítek pro přeskočení reklam napříč platformami. Cílem je „zajistit konzistentnější uživatelský zážitek v souladu s aktualizovaným vzhledem YouTube", který oznámili v loňském roce.

Ano, v české jazykové verzi titěrnost tlačítka nebude až taková, ale stejně se jedná o významný zásah.  


Zdroj: YouTube / repro Marketing Journal

Když uživatelé obtížněji uvidí tlačítko k přeskočení reklamy, budou ho méně mačkat, a uvidí více reklam. To povede pravděpodobně ke zvýšení:

• míry zhlédnutí;

• konverzí;

• výdajů na reklamu na YouTube.


Je ovšem třeba brát v potaz, že reklamy hnané lidem do chřtánu proti jejich vůli ve stylu lineárního televizního vysílání mohou lidem lézt pořádně na nervy a vlastně i poškodit dojem z představených spotů. Online videopřehrávače českých komerčních televizních kanálů se sérií někdy až 4 nepřeskočitelných reklam za sebou toho budiž důkazem.  

Tip redakce

Už mnoho kreativců se snažilo zastavit diváky pre-rollů od kliknutí na „Přeskočit reklamu". Reklamní agentura Nail zvolila opravdu těžký kalibr: v kritických prvních pěti vteřinách diváky doslova vydírá: „Můžete tuto reklamu přeskočit, ale pak dostane toto štěňátko elektrickou ránu."



Podívejte se na to v článku Agentura vytvořila online video reklamu, kterou nedokážete přeskočit.

Štítky dokumentu: Reklama online YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: