Coca-Cola přichází s prvním prototypem papírové lahve

15. 2. 2021 | Kristýna Vozková
Coca-Cola udělala první krok směrem ke 100% recyklovatelným lahvím. Jejich první prototyp jde do prodeje již letos v létě.

 

Společnost Coca-Cola vyprodukuje ročně až 3 miliony tun plastových obalů, z nichž většina není recyklována. V rámci svého projektu World Without Waste se však zavázala, že do roku 2030 bude 100% recyklovatelný každý z jejích obalů. Aktuálně společnost představila první prototyp papírové lahve, která by měla být uvedena do testovacího provozu již letos v létě

Tento prototyp, na jehož výrobě se podílel dánský startup Paboco společně s dalšími třemi společnostmi v rámci Paboco Pioneer Community, je vyroben z vylisovaného papírového vlákna a je dostatečně silný na to, aby odolal celému výrobnímu procesu. Obsahuje tenkou plastovou vložku, která udržuje papír suchý a má rovněž plastové hrdlo a víčko, obojí ze 100% recyklovatelného plastu. Cílem společnosti je však vytvořit lahev zcela bez využití plastových komponentů. Vložka by tak u dalších prototypů měla být vyrobena z rostlinného materiálu a víčko by mohlo být papírové. 

Papírová lahev musí splňovat veškeré bezpečnostní i kvalitativní standardy pro balení potravin, a je proto aktuálně podrobována celé řadě laboratorních testů. Zkoumá se například její odolnost v chladničce i schopnost chránit nápoj uvnitř před zkažením. Společnost však zajímá i názor spotřebitelů a to, v jakých zemích bude distribuována a jakým způsobem bude recyklována.  

Naší vizí je vytvořit papírovou lahev, kterou lze recyklovat jako jakýkoliv jiný typ papíru, a tento prototyp je prvním krokem na cestě k dosažení tohoto cíle. Papírová lahev otevírá zcela nový svět možností balení a my jsme přesvědčeni, že papírové obaly budou v budoucnu hrát velkou roli,“ uvádí Stijn Franssen, který pracuje pro společnost Coca-Cola  na pozici EMEA R&D Packaging Innovation Manager a má projekt na starosti. 

Po několika letech vývoje společnost Coca-Cola otestuje lahev na jedné ze svých 500 značek, nápoji Adez, který prodává na maďarském trhu. Do zkušebního provozu vypustí letos v létě sérii dvou tisíc kusů

 

Tvůrci projektu jsou optimističtí a věří, že nová lahev bude mít široké uplatnění v rámci všech značek spadajících pod společnost Coca-Cola. „To vše je součástí naší cesty k nalezení co nejvíce udržitelných obalových řešení. Lidé si tak budou moci vychutnávat naše nápoje způsobem, který je vhodný nejen pro ně, ale také pro naši planetu,“ dodává Stijn.

Společnost Paboco zachází v predikcích ještě dále a předpokládá, že by tento materiál mohl být použit pro jakýkoliv typ obalů a mohl tak v budoucnu nahradit jiné materiály. „Představte si, že všechny plastové obaly ve vašem obchodě jednoho dne zmizí a nakonec i všechny skleněné lahve a plechovky. Že budou všechny obaly vyrobeny z obnovitelných materiálů, které lze bez poškození recyklovat nebo vrátit do přírody," uvádí společnost na svém webu.

Coca-Cola je největším světovým znečišťovatelem za rok 2020

Není divu, že Coca-Cola již několik let usiluje i vytvoření funkční strategie směrem k udržitelnosti. Už třetím rokem figuruje mezi top třemi společnostmi, které naši planetu znečišťují nejvíce, a letos se dokonce stala světovou jedničkou. Tento fakt zveřejnila společnost Corporate Plastic Polluters of 2020 ve své zprávě Branded Volume III: Demanding Corporate Accountability for Plastic Pollution. Podle dokumentu jsou největšími znečišťovateli společnosti Coca-Cola Company, PepsiCo, Nestlé, Unilever, Mondelez International, Mars, Inc., Procter & Gamble, Philip Morris International, Colgate-Palmolive a Perfetti Van Melle. Zpráva navíc uvádí, že od roku 2018 do roku 2019 společnosti snížily využívání panenského plastu pouze o 0,1%. A to skutečně není dobré PR. V případě úspěchu nové recyklovatelné lahve z papíru by se tak o svůj patent mohla Coca-Cola třeba podělit s ostatními společnostmi ze seznamu CPP. Pro dobro naší planety.

Zdroje: coca-cola.eu,  fastcompany.com, balkangreenenergynews.com

 

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.