Coca-Cola tvrdí, že svět potřebuje více Santů

10. 11. 2023 | redakce, TZ
Vánoční kampaň Coca-Coly Santy nešetří. Jezdí v ní na skateboardu, perou prádlo nebo jedou k hasičského zásahu. Podporuje tím myšlenku, že Santou prý může být každý z nás.

Coca-Cola, Vánoce a Santa Claus jdou dohromady. Právě umísťování této postavy do vánočních reklam Coca-Coly od 30. let minulého století napomohlo jeho dnešnímu statusu a především podobě. I v letošním vánočním spotu je postava Santa Clause synonymem laskavosti, štědrosti a dobré vůle. A nespatříte ho rozhodně jen jednou.

Kampaň oslavuje magické kouzlo Vánoc. „Ústřední myšlenkou letošní vánoční kampaně je, že každý z nás může být Santou a že to pravé kouzlo Vánoc spočívá především v tom, když někoho potěšíme dobrým skutkem či projevem laskavosti,“ vysvětluje Mária Drotárová, Senior Marketing Manager pro ČR a SR, hlavní myšlenku kampaně s tím, že celá kampaň poukazuje na skutečnost, že i malý projev laskavosti může znamenat mnoho.



Za spotem stojí agentury Open X a produkce Stink Films, režie se ujal kolektiv Traktor.

 

Roadshow vánočních kamionů napříč celým Českem a Slovenskem

Kromě nového vánočního spotu přichází Coca-Cola také s oblíbenou roadshow vánočního kamionu. Značka vyšle svůj kamion spolu se Santou na 42 míst po celém Česku a Slovensku. Součástí jednotlivých zastávek bude pochopitelně i Santa Claus se svými pomocníky. Pro všechny návštěvníky bude navíc připraven Santův kvíz, možnost udělat si originální fotografie se Santou a jeho skřítky či nahlédnout Meta Quest brýlemi do Mix Reality vánočního Santova světa. Mapu roadshow se všemi zastávkami najdete zde.

Kromě kouzelné vánoční atmosféry přivážejí kamiony také celou myšlenku kampaně. Každý z návštěvníků se totiž může pro někoho stát Santou Clausem. Ve spolupráci se známou kuchařkou a komičkou Chili Ta připravila Coca-Cola občerstvení, které si lidé budou moci u kamionu koupit. „Zakoupením občerstvení lidé podpoří ty, kdo to opravdu potřebují. Coca-Cola se totiž i tento rok rozhodla spojit sČeským a Slovenským červeným křížem a veškeré tržby z prodeje jídla a vánočních předmětů daruje potřebným,“ doplňuje Veronika Němcová, ředitelka komunikace a společenské odpovědnosti Coca-Cola pro ČR a SR.

Vánoce jsou vhodným obdobím pro darování. Češi však rádi podporují potřebné po celý rok

Průzkum společnosti Coca-Cola, který realizovala agentura MNForce v říjnu letošního roku, ukázal, že Češi se do charitativních aktivit zapojují celoročně. Avšak zhruba 20 % oslovených plánuje pomoci potřebným právě v období Vánoc. Více než 70 % Čechů se v posledních dvou letech zapojilo alespoň do nějaké charitativní aktivity, přičemž nejčastěji to jsou sbírky oblečení pro lidi v nouzi a finanční dary neziskovým organizacím. Z průzkumu také vyplývá, že Češi by nejraději podpořili opuštěná zvířata, seniory či děti z dětských domovů.

Coca-Cola pozve několik svých zákazníků až na polární kruh

Marketingové aktivity již tradičně doplní národní spotřebitelská soutěž. Pod víčky nápojů najdou spotřebitelé QR kód, pomocí kterého se v Coke aplikaci mohou zapojit do soutěže o ceny. Hlavní výhrou je pobyt na romantickém místě na polárním kruhu, v městečku Santa Clause. Marketingový koncept je doplněn o nástroje digitální reklamy včetně influencerů, OOH reklamy, silnou podporu v místě prodeje a PR komunikaci. Vánoční globální kampaň probíhá na více než 100 světových trzích.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: