Čokoláda Cadbury upozorňuje v dojemné kampani na opuštěnost seniorů

12. 9. 2019 | Milada Zemanová, Petr Michl
Postarší člověk vedle nás nemusí být protivný morous. Ve skutečnosti může být jen osamělý. Cadbury připomíná, že to, co je pro jednoho drobné gesto, může mít pro druhého velký význam.

Starší osoby potkáváme každý den a ruku na srdce, jak často se zamyslíte nad jejich příběhem? Kdo jsou, kým byli, co si prožili a jestli mají někoho blízkého? Právě seniorům a skutečnosti, že často bývají velmi opuštění, je věnována nejnovější reklamní kampaň od čokolády Dairy Milk od značky Cadbury.

V reklamě, která vznikla ve spolupráci s marketingovou agenturou VCCP UK, vystupuje postarší pán, který dle všeho žije sám a čas tráví úpravou své zahrady. Tam mu ovšem často přistanou hračky a odpadky od sousedů, přesněji řečeno od jejich dětí. A vše co se mu takto objeví na zahradě, náš senior hází přes plot zpět. Jak toto přehazování vygraduje, se již podívejte ve videu níže.

Zároveň existuje i dřívější spot s ženskou hlavní hrdinkou, slečnou Thompsonovou. 



V Británii aktuálně žije 1,4 milionu seniorů a 225 000 z nich často prožije i celý týden bez toho, aby s kýmkoliv promluvili. Cadbury chce svou reklamou připomenout, že i malým vlídným gestem můžete někomu projasnit den. Ať již máte ve svém okolí nějakého seniora nebo nějakého potkáte například po cestě do práce, zkuste si na tuto reklamu vzpomenout. I drobností dokážete někomu zpříjemnit den.

Toto není ovšem první kampaň, kterou se Cadbury snaží upozorňovat na osamělý život seniorů. V dubnu tohoto roku spustila značka kampaň s názvem „Věnuj svá slova”. V ní odstranila slova z obalů čokolád a 30 pencí (přibližně 10 Kč, pozn. redakce) z každé prodané tabulky šlo na podporu neziskové organizace Age UK, která se snaží pomáhat právě seniorům.

Kampaň byla skvěle provázána i v obchodech. Na následujícím obrázku je na krabici v regálu prodejny vzkaz:

„Darovali jsme slova z této tabulky čokolády Dairy Milk 225 tisícům starších lidí, co pravidelně s nikým nepromluví ani slovo za celý týden."


Zdroj: Facebook / Living Live To The Full

Jak Cadbury připomíná, abyste někomu udělali radost, nemusíte se ani příliš namáhat. Mnohdy prosté pozdravení a pár vlídných vět zcela stačí.

Dle Českého statistického úřadu činí senioři v České republice celkem 19 % celé naší populace a toto číslo bude i nadále narůstat. I z tohoto důvodu je více než na místě věnovat starším lidem pozornost a zpříjemnit jim den je to nejmenší, co můžeme udělat. Přeci jen, časem dospějeme do věku, kdy budeme rádi, že někdo věnuje pár slov třeba právě nám.

Zdroje: AdAge, VCCP, Age UK, Český statistický úřad

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: