Deník Blesk spustil kampaň s personalizovanými videi pro čtenáře. Dostane je na titulku

8. 9. 2022 | Petr Michl
Blesk dostane v nové kampani na titulku jakéhokoliv čtenáře, co si řekne. Pokud se čtenář zajímá více o zprávy než například o sport a celebrity, scénář personalizovaného videa se tomu přizpůsobí. Dynamicky se v něm mění také texty, fotografie nebo voiceover.

In-house kampaň kombinuje nejnovější technologie personalizovaných videí, audio stopy a motion grafiky. Vznikla k příležitosti třicetiletého výročí Blesku a čtenáře největšího deníku pod střechou Czech News Center představuje jako hlavní hrdiny kauz, příběhů, homepage nebo titulních stran. Ve videu na míru je navíc moderátorka oslovuje jejich křestním jménem.

Hlavním cílem je překvapit, pobavit a vlastně i poděkovat čtenářům. Právě díky nim, díky tomu, že u nás hledají každý den informace důležité pro svůj život, ale i zábavu nebo odpočinek, můžeme letos slavit tak vysoké jubileum,” říká šéfredaktor Blesku Radek Lain. Zároveň má projekt přiblížit brand v novém světle a poukázat na to, že i takto tradiční médium dokáže být stále inovativní a pracovat s velmi moderními koncepty a technologiemi.

Kampaň Staň se hvězdou Blesku vznikla v kooperaci s reklamním startupem Motionlab, dataři z Meiro a platformou na marketingové automatizace SmartEmailing. Video-kreativu má pod palcem ryze interní tým z Czech News Center a vznikla v režii Viktora Vokjana, šéfdramaturga videohubu CNC. Oporu měl tým v digitálním akcelerátoru Reader Revenue Accelerator.

Kromě brandové mise sleduje celý projekt potenciál i v rozšíření uživatelské databáze a lepší práci s loajálními čtenáři, což jde ruku v ruce s celkovou digitální obsahovou strategií všech médií pod CNC. „Jde o výjimečnou kampaň, která propojila redakci, strategická oddělení a tři technologické startupy s cílem poděkovat čtenářům. Pracujeme s dlouhodobými komunikačními scénáři, a nejen uživatelé se tak mohou těšit na další překvapení,” vysvětluje Michaela Vanerová, která má v mediahousu na starost oblast CRM (Customer Relationship Management).

Mechanika stojí na jednoduchém formuláři na webu Blesk.cz, na základě jehož vyplnění vzniká pro uživatele personalizované video, včetně audio oslovení na míru. Čtenář se tak virtuálně ocitne ve studiu Blesk zpráv nebo na červeném koberci, a stává se hvězdou svého jedinečného příběhu, podaného vtipnou a hravou formou, která odpovídá charakteru a obsahu značky Blesk.

Videoukázku si můžete prohlédnout níže.



V rámci dotazníku se Blesk dozví více o preferencích konkrétních čtenářů, zároveň jsou ale tyto informace využité přímo v personalizovaném videu.

„Pokud se čtenář zajímá více o zprávy, než například o sport a celebrity, scénář videa se tomu přizpůsobí. Dynamicky se v něm mění také texty, fotografie nebo voiceover. Ve fiktivní reportáži jej tak například moderátorka osloví vlastním jménem, v jiné scéně zase demonstranti mávají personalizovanými transparenty a požadují, aby kandidoval na prezidenta,” doplňuje Filip Koubek, jeden ze zakladatelů platformy Motionlab. Ta se v minulosti podílela na personalizovaných videích značek jako Mall.cz, HBO Europe, Notino, ČEZ, Generali nebo NN.  

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: