Dislike na YouTube ve stávající podobě končí

12. 11. 2021 | Petr Michl
Počet palců dolů uvidí na YouTube jen autoři videí. Má to znesnadit nájezdy nespravedlivě hodnotících uživatelů.

Internet je místo plné negativity a nenávisti. A tento fenomén se rozhodně nevyhýbá ani YouTube. Právě proto nyní video platfoma mění svůj způsob zobrazování negativního hodnocení videí s pomocí tlačítka „dislike“.

Pod videi nezmizí palec nahoru a dolů — u druhé varianty ale nebude veřejně viditelný jejich počet. Změna je odpovědí na časté útoky na uživatele, kdy byla možnost dislike zneužita k poškození výkonu videí.

Zástupce YouTube pro styk s tvůrci, Matt Koval, popisuje tento fenomén detailněji:

„Skupiny diváků se zaměřují na tlačítko dislike u videa, aby zvýšily jeho počet, a dělají z něj něco jako hru s viditelnou výsledkovou tabulí. Děje se tak obvykle jen proto, že se jim nelíbí tvůrce nebo to, co představuje. To je velký problém, když polovina poslání YouTube spočívá v tom, že má dát každému hlas."

Z toho důvodu již proběhl beta test schování počítadla u disliků. A výsledky jsou dle Kovala uspokojivé. „V rámci tohoto experimentu mohli diváci stále vidět a používat tlačítko dislike, ale protože pro ně počet nebyl viditelný, zjistili jsme, že je méně pravděpodobné, že se zaměří na tlačítko dislike u videa, aby zvýšili jejich (celkový) počet. Stručně řečeno, data z našeho experimentu ukázala snížení chování útočícího na dislike,“ vysvětluje.

Právě „nájezdy“ na možné hodnocení zejména ideových odpůrců jsou na internetu již folklórem. Známe nespočet případů, kdy jimi byla zkompromitována hodnocení na Facebooku nebo v rámci hodnocení podniků na Googlu. Podobné chování se ale vyskytuje i u filmů a seriálů. Aktivizuje se dostatečně velká skupina lidí, která hodnotí 1 hvězdičkou z 5, jakékoliv dílo, které se jim znelíbí. A to nemluvíme třeba o hodnocení „odpad!“ na České filmové databázi (ČSFD) i u děl, která se ještě nedostala do distribuce. Ze sociálních médií funguje možnost negativního hodnocení obstojně jen u Redditu, Facebook si na ni ani netroufl, Twitter s touto možností pouze koketoval. Není tak úplně s podivem, že YouTube upouští u palce dolů alespoň od počítadla. 

Zdroj: YouTube Blog

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.