Dnes možná Británie schválí jednotný vzhled cigaretových krabiček

9. 3. 2011 | RaTP
Velká Británie dnes s největší pravděpodobností zavede novou tržní reguli - ta bude upravovat vzhled cigaretových krabiček, takže všechny obaly budou pravděpodobně totožné. Britští kuřáci by se tak mohli setkat s krabičkami, jejichž potisk by tvořil pouze varovný nápis, doplněný odstrašující grafikou. Samotný název výrobce by byl uveden přesně definovaným písmem na spodní hraně krabičky.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Velká Británie dnes s největší pravděpodobností zavede novou tržní reguli - ta bude upravovat vzhled cigaretových krabiček, takže všechny obaly budou pravděpodobně totožné. Britští kuřáci by se tak mohli setkat s krabičkami, jejichž potisk by tvořil pouze varovný nápis, doplněný odstrašující grafikou. Samotný název výrobce by byl uveden přesně definovaným písmem na spodní hraně krabičky. Plán je velmi podobný tomu, který již více než rok připravuje Evropská komise.

Spolu s novým vzhledem krabiček by se měla také radikálně změnit možnost jejich vystavování na stánku. Podobně jako v Norsku by prodejci museli cigarety schovat pod pult.

Zavedení nového značení však nebude jednoduché. Ani samotní tvůrci regule nejsou schopni říct, jak se k ní postaví evropské právo. Určitým precedensem by mohl být výsledek více než ročního sporu společnosti Philip Morris a norské vlády. Ta totiž zakázala umisťování tabákových výrobků na viditelném místě již na začátku roku 2010 a zmiňovaný výroce na ni ihned podal žalobu k norskému soudu za omezování hospodářské soutěže. A podobné žaloby se dají očekávat také v případě Velké Británie. Regule totiž může být v rozporzu s mezinárodním obchodním právem a evropskými zákony o duševním vlastnictví.

Pokud by se přecijen uvedla do praxe, výrobce čekají krušné časy, ve kterých budou muset nalézt nové marketingové strategie. Úprava by navíc výrazným způsobem snížila hodnotu produktových brandů - sumy, o které by byly výrobci "připraveni" by se mohly vyšplhat na desítky miliard dolarů.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: