Do britského Tesca přichází reklama zacílená na základě rozpoznání obličeje

6. 11. 2013 | BeDa
Reklamy chtějí přesně vědět, koho oslovují. Na čerpacích stanicích britského Tesca se začne instalovat technologie k rozpoznání obličejů.

Na čerpacích stanicích britského Tesca se mají objevit speciální obrazovky, které budou zákazníkům předkládat personalizované reklamy. Ty jim budou promítány s ohledem na data, která jim poskytne technologie na detekci obličejů v obrazovkách. Za technologií stoji digitální společnost Amscreen, která se zaměřuje na rozpoznání pouze obecných rysů obličeje. Tedy aby byla technologie schopná odhadnout, jestli se jedná o muže či ženu a také zařazení do věkové skupiny. Další užitečnou funkcí je i to, že technologie zjistí, jak dlouho jí jednotliví zákaznici věnují pozornost.

Reklamní obrazovky se šestým smyslem se mají postupně objevit na všech 450 čerpacích stanicích britského Tesca. Každých deset sekund by se měla objevit odlišná reklama. Reklamní smyčka pak potrvá celkově 100 sekund. Tesco odhaduje, že tyto reklamy uvidí každý týden asi pět milionů zákazníků.

Data sbíraná společností Amscreen jsou záměrně spíše neurčitá, aby lidé nebyli příliš znepokojeni ztrátou soukromí. Konkrétní obličeje zákazníků se v záznamech vůbec neobjeví, navíc zařízení nebude snímané obličeje nikam ukládat. Zaznamenává se jen čas, datum, lokace a nákup zákazníka.

Jiné konkurenční technologie takto diskrétní nejsou. Jsou pak ale schopny poskytnout prodejcům mnohem detailnější informace o zákaznících. Japonský systém NEC používá rozpoznání obličejů, aby zjistil, jak často jednotliví zákazníci nakupují. Italský Almax zase používá kamery zabudované v očích figurín, které umí rozpoznat věk, pohlaví i rasu. RetailNext a Brickstream zase používají kamery pro sledování jednotlivých zákazníků a také jejich mobilních telefonů. Hlavně z důvodu zjištění, jestli se jedná o pravidelné zákazníky.

Ne všichni jsou ale z myšlenky toho, že jsou neustále pod dozorem a v procesu rozpoznávání, tolik nadšení jako prodejci.

Zdroje: www.techcrunch.com,www.brandchannel.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.