Dosah příspěvků médií na Facebooku klesl za posledních 5 měsíců o 42 %

9. 6. 2016 | Jakub Hort
Dostáváte do news feedu méně příspěvků od médií? Tak je to možná tím, že jejich dosah klesl od začátku roku o téměř polovinu.

Všimli jste si v posledních měsících dramatického poklesu dosahu Facebookových příspěvků? Vězte, že v tom nejste sami. Se stejným problémem se potýkají všichni majitelé stránek a zdá se, že za tímto frustrujícím faktem leží změna algoritmu Facebooku.

Tato informace vyšla najevo ze studie, kterou provedla agentura SocialFlow na více než 3 000 Facebookových stránek. Z velké části se jednalo o nakladatele, kteří dohromady ročně nasbírají přes 500 miliard impresí a zasáhnou 600 milionů unikátních uživatelů. Žurnalisté teď ale dostali velmi depresivní zprávu. V květnu vyprodukovali 550 tisíc příspěvků, což bylo dokonce o 70 tisíc více než v dubnu. Dosah příspěvků ale v prvních pěti měsících tohoto roku klesl o 42 %. „A to je cítit,“ řekl CEO SocialFlow Jim Anderson.

Při letmém pohledu na první graf to vypadá, že se nic zvláštního neděje a reach je za poslední měsíce stále na stejné úrovni. Celkem se u sledovaných stránek pohybuje okolo 36 miliard. Musíme se ale ponořit hlouběji.

Nyní už to začíná být daleko více zajímavé. Počet příspěvků v odbobí leden až květen vzrostl celkem o 30 %. Předchozí graf je najednou podezřelý. Jak je možné, že počet příspěvků roste a dosah zůstává stejný, neměl by také růst?

Proběhl zásah vyšší moci. Poslední graf ukazuje, jak se v posledních měsících vyvíjel průměrný dosah na 1 příspěvek. Zatímco v lednu to bylo 117 tisíc uživatelů, v květnu už jen 68 tisíc. Lehkým matematickým výpočtem se tak dostaneme k magickému poklesu o 42 %, který je v tak krátkém čase velmi znatelný.

Jim Anderson také řekl, že by to byla opravdu zvláštní náhoda a mohlo dojít k tiché změně algoritmu, o které se nikdo nedozvěděl. „Facebook neustále upravuje algoritmus všemi možnými směry, aby co nejlépe vyladil uživatelskou zkušenost. Na konci minulého roku si média na Facebooku vedla skvěle a i přes to došlo k další změně,“ naznačil Anderson pravděpodobný důvod tak vysokého poklesu.

Zdroje: SocialMediaToday, Adweek

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.