Dove: Real Sketches se stala nejsledovanější online reklamou všech dob

22. 5. 2013 | Petr Michl

Reklama Dove: Real Sketches, která se na YouTube objevila teprve před měsícem, se stala nejsledovanější online reklamou všech dob. Na začátku tohoto týdne to oznámil právě Dove. Dané video bylo nahráno na 33 YouTube kanálů a zaznamenalo přes 114 milionů zhlédnutí. Z prvního místa tak byla sesazena roztomilá batolata na kolečkových bruslích v reklamě Evian Roller Babies se 111 miliony zhlédnutí.

O čem tento výsledek vypovídá? Především o tom, že to, jak vnímáme sebe sama a jak nás vnímá okolí je pro nás důležitější než internetový fenomén roztomilých děti. Ve videu Real Sketches bývalý forenzní specialista, jehož prací bylo kreslit portréty zločinců podle popisu svědků, kreslí za plentou ženy, které popisují sebe sama. Poté se rysy tváře těch samých žen snaží co nejlépe vystihnout lidé, kteří je dříve ten den potkali a bavili se s nimi. Asi není nijak překvapivé, že dle vlastního popisu vypadají ženy na kresbách o poznání hůře. Dle charakteristiky jiných jsou mnohem atraktivnější, štíhlejší a šťastnější.

Dove tím ženám řekl: „Nepodceňujte se, jste krásné!" A rezonovalo to více než všechny dosavadní počiny spojené s kampaní Real Beauty (Za skutečnou krásu), která odstartovala již v roce 2004. Přitom je nutné dodat, že „koncept Real Beauty" doslova redefinoval značku Dove a je dlouhodobě jedním z nejobdivovanějších příkladů brand marketingu. To samé poselství značka předávala publikováním výzkumů, angažováním zralých žen jako modelek svých kampaní i odhalením nepravdivosti módních fotografií s pomocí ilustrace kroků post produkce ve výstižném time lapse videu The Evolution of Beauty zachycujícím vznik snímku na billboard.

Je potřeba dodat, že video Real Sketches je také jedním z dosud nejsdílenějších. Dle PR Newswire zaznamenalo více než 3,7 milionu sdílení.  Tato reklama vyvolala přes 4 miliardy zmínek v médiích, mezi ty nejvýznamnější patří:

  • 121 hlavních témat v tištěných titulech

  • 484 zmínek v hlavních televizních zprávách a life-stylových pořadech

  • Tisíce online článku, jež vyvolaly statisíce komentářů, lajků a sdílení


Díky síle internetu můžeme končit zvesela. Opravdu populární videa se poznají i podle toho, že lidé natáčí jejich parodie. V této stejnou proceduru jako v Real Sketches podstoupili muži. Ne. To, že jim jejich matky říkají, jak jsou krásní, neznamená, že je to tak doopravdy.



Tip redakce: Chcete si prohlédnout další reklamy Dove? Přečtěte si článek, v kterém najdete i oceňované reklamy na podporu Dove Self-Esteem Fund založeného v roce 2006.

Zdroj: Sacbee.com, Mashable.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.